Yahudilerin hepsi tevhîd inancında iki fırkaya ayrılırlar.
1- Bunlardan biri Müşebbihe’dir. Teşbih görüşünde asıl (köken) onlardır. (Müşebbihe: Allah’ı yaratılmışlara veya yaratılmış olanları Allah’a benzeten görüş.) İslâm içinde teşbîhe dâir bir şey söyleyen herkes yahudilerin minvâli üzere yol almaktadır. Onların görüşlerinden bir kısmını Râfizîler (Şiiler) ve diğerleri almıştır. Bu sebeple Peygamberimiz sallallâhü aleyhi ve sellem “Râfizîler (Şiiler) bu ümmetin Yahudileridir.” buyurmuştur. Çünkü işin kökeninde onlar “teşbih” fikrini yahudilerden almıştır.
2- Yahudilerin tevhîd inancında ikinci grubu ruyeti inkâr eden Kaderiyye’dir. Onlar canlı varlıkların kendi fiillerini yarattığını iddia ederler. Geçmiş ümmetlerin ekserîsinde Kaderiyye inancına sâhip bir topluluk bulunurdu. Bu sebeple Peygamberimiz sallallâhü aleyhi ve sellem “Kaderiyye yetmiş peygamber dilinde lanetlenmiştir.” buyurmuştur.
Sonradan İslâm’da zuhûr eden Kaderîler, fikirlerini Yahudi Kaderîlerinden almışlardır. Şu asırda da Ashâb-ı Rey’e müntesip olduklarını iddia ederek kendi (sapık) mezhebini gizleyen, içinde ilhâd ve kadercilik düşüncesi taşıyan bir topluluk mevcuttur. Bu insanlar Yahudilere müracaat ederek onlardan avâmı aldatabilecekleri şüpheli fikirleri öğrenirler.