Dostoyevski'nin hayatını incelerseniz eğer pek yüksek ahlak sahibi biri olmadığını göreceksinizdir. Gerçi bir yazar yazdıkları ile paralel bir hayat yaşamak zorunda değildir elbette ve belki de kendisi sırf bu çelişki yüzünden yüzyılın en iyi yazarı olmaya layıktır bana göre. Zira Tolstoy kendi hayatında son derece katı, disiplinli, dindar ve ahlak sahibi bir adamdı ve kitaplarında zaten kişiliğinde olan yansımaları anlattı ama Dostoyevski öyle mi?
En büyük yazar, en okunası kitap. Ölmeden okunmalı sırasında bir numara.