Yazarın bu eseri sade, hoş bir dille yazılmıştı. Kitap okurken gayet akıcı ve anlaşılırdı. Oldukça kısa oluşu sayesinde bir günde rahat bitebilecek bir eser. Kitabın mektuplardan oluşup birleştirilmesi de ekstra güzeldi.
Kafka ve babası zıt iki karaktere sahipler. Kafka kendini ürkek, kararsız, huysuz, çelimsiz gibi anlatırken babası aksine güçlü, kendiyle barışık, enerjik, sebatlı ve bazen de öfkeli biri. Kafka kitabın genelinde babasın ona olan eğitim adı altındaki sert davranışlarını eleştiriyor. Bir nevi düşüncelerini dile getiriyordu. Bu sert tavırları bu iki karakteri bir hayli uzaklaştırmış. Kafka hayatındaki başarısızlıklarını olumsuz evlilik girişimlerinin hepsinin sorumlusunun babası olduğu düşünüyor.