Aziz Nesin'i samimi kaleminden dolayı çok severim, hatta en sevdiğim Türk yazarı diyebilirim. Bir gün umarım tüm eserlerini okumuş olurum.
Aziz Nesin yine her zamanki samimiyetiyle ve mizah anlayışıyla 6/7 Eylül olaylarını bizlere çok güzel aktarmış. O dönemde 'Komünizm' adı altında ne kadar aydın ve sorgulayan insan varsa tutuklanıyorlardı. Rumlar, Atatürk'ün evine bomba attılar gerekçesiyle insanları gaza getirip, sonra asıl suçlunun bir Türk olduğu ortaya çıkıyor. Suçlu yakalanıyor, ama ardından serbest bırakılıyor. Yıllar sonra MİT görevlisi olduğu ortaya çıkıyor (CİA işi bile olabilir, çünkü kitabın son sayfalarında Allen (Welsh) Dulles'in ismi geçiyor. Kendisi John F. Kennedy'in işten kovduğu CİA şefi. Birçok Amerikan kaynadığında bizzat kendisinin John F. Kennedy'i öldürme emrini verdirdiği ve çok acımasız bir olduğu yazıyor. Yani JFK Vietnam Savaşını asla desteklemedi, CİA ve adamları için fazla barışçıldı, ortadan kaldırılması gerekiyordu). Durumu Daniele Ganser son kitabında çok net anlatıyor (Imperium USA -Amerikan İmparatorluğu). Maalesef kitabın Türkçesi şu an çevrilmedi, ama mevcut Daniele Ganser kitaplarını okumanızı tavsiye ederim. Kendisi İsviçreli tarihçi ve barış araştırmacısı. Kitap değerlendirmemi burada paylaştım: #84721288
Yani uzun lafın kısası; O dönem işlerine gelmeyen tüm insanlara ayar vermek istemiş, ancak ayar fazla kaçmıştır. İsmet İnönü olayların farkındaydı. O olmasaydı belki Aziz Nesin'in dediği gibi, ''Salkım salkım asılacak adamlar'' olacaklardı...:( Üzüle üzüle okudum.
Ayrıca geçen günlerde Osman Balcıgil'in ''En hüzünlü Eylül'' kitabını okudum ve Aziz Nesin'den esinlenerek o kitabı yazdığından emin oldum! Sayfa 47. 'de Rum-Türk aşk hikayesi fikri aslında Aziz Nesin'den çıkıyor ve benzerlikler çok fazla. İki kitabı okumuş olan bana hak verecektir. Bu kitabı okuyun ve okutun! Olayları Aziz Nesin'den dinlemek ayrı bir keyif veriyor...Nurlar içinde yatsın. Her şeyi öngördü ve dedikleri bir bir çıktı (tıpkı Uğur Mumcu ve diğerleri gibi)....