İçimizden geldiği için mi iyilik yaparız yoksa karşımızdaki insanın bize boyun eğip bizden yardım dilenmesi bizi daha kudretli kıldığı için mi iyilik yaparız? İşte Amok Koşucusunu okuduktan sonra aklımda dönüp dolaşan tek soru buydu. Aslında Zweig bu sorunun cevabını, ‘’Yardım etmek için de bu duyguya ihtiyacınız vardı, karşınızdakinin size ihtiyacı olduğu duygusuna’’ diyerek çok güzel bir şekilde vermişti eserinde.
Stefan Zweig beni her zaman yazdıklarıyla ve hayatıyla çok etkileyen bir yazardır. Onun yazdıklarında hayattan bir parça bulurum hep. Zweig, kişinin bilinçaltına ustalıkla girmeyi başaran yazarlardandır. Bu kitabını da seve seve okudum, yazarın diğer kitapları gibi. Umarım sizde de bir parça merak uyanmış ve okuma isteği doğmuştur.