Kitabı bitirdim ve Orwell abiciğimin lakabını "Üstat" koydum.
Eser, Stalin yönetimini çok güzel eleştiriyor. Tatlı bir masal misali yazılıp baskıcı ve acımasız yönetimin nasıl ortaya çıkabileceğini anlatmaktadır. Bir eleştiri kitabı ancak bu kadar güzel olabilirdi. Kitabın üzerinden yıllar geçse de hala okunması sadece bir dönem için yazılmamış olduğunun kanıtıdır. Okurken sanki günümüz sistemini anlatmış gibi hissetmem normal olmalı.
Kesinlikle okunması gereken bir kitap.