Dizisini izlemek istiyordum ama kitabı olan dizileri veya filmleri izlemeden önce kitabını okuma gereği duyduğum için önce kitabı okudum (diziyi hâlâ izlemedim). Ortalama bir kitaptı. Ölmek için on üç sebep diyince daha vurucu sebepler, daha gizemli, detaylı, ürpertici bir kitap beklemiştim ama beklediğimi pek alamadım. Beklentiniz olmadan okursanız daha çok seversiniz. Keşke konuşan Hannah dan Clay'a geçerken renk farkı falan olsaydı (Efsane kitabındaki gibi) çünkü yazı tipi değişince arada kimin konuştuğunu kaçırıp bu kız ne diyiyor böyle dediğim oldu. Onun dışında kitabın sonu açık uçlu olmuş ve bundan nefret ederim. Hatta sonunu anlamadım bile ve kitabın bittiğine inanamadım. Yani en sonda ne oldu, olaylar neye bağlandı anlamadım. Sonuç olarak kitap idare ederdi, kesinlikle okuyun demiyorum, okumasanızda olur ama merak ediyorsanız bir bakabilirsiniz.
Bu arada bir güncelleme geçeyim dizisini izledim ve mükemmeldi. Kitabı okumanıza gerek yok gidin direk diziyi izleyin. İlk sezon güzeldi. İkinci sezon berbattı. 3. ve 4. sezon efsaneydi. Bildiğin cinayet dizisine döndü ve çok heyecanlıydı. Kesinlikle o final için bile izlenir.