Bu kitabı okuduğumda 7. sınıftaydım. Annemin önerisi üzerine okumuştum ve benden öneri kitap isteyen herkese söylediğim bir kitap. O yaşta bana çok fazla şey kattığını düşünüyorum. Hem bir gercek hayat hikayesi olması hem de şuan devam eden Çin zulmüyle daha nice benzer hikayeleri de barındırması hasebiyle küçük büyük demeden herkesin okuyabilecegi insanlığımız adına bize hatırlatıcı olabilecek bir kitap.
Kitapta en etkilendiğim yerlerden biri ise kızın küçük yaşta (o kitabı okurken ben de küçük yaşta olduğumdan çok etkilemişti beni) evlendirilmesi üzerine yaşadığı ruhsal çöküntüye değindiği noktalar. Tabi her bölümü apayrı güzel bir kitap.