·301 syf.····Okunma: 02 Kasım 2020 16:35 Kitap henüz bitti ama aklımda hala birçok soru var. Ve Freud'u sevmemin nedenlerinden biri de bu. Sorgulama ve inceleme hislerini insana çok iyi aşıladığını düşünüyorum. (Psikoloji öğrencisi olmamın verdiği etkiyle daha da ilgiyle okudum.) Kitabı okumaya başladığınızda yoğun bir psikanalitik süreçle karşı karşıya olduğunuzu düşünüyorsunuz ve belki de bu gözünüzü korkutabilir. Ama Freud'un anlatımı sayesinde "bu olayı günlük hayatımda ben de yaşadım" diyerek bir anda kendinizi analiz yapmaya çalışırken buluyorsunuz. Unutmak, bir eşyanızı kaybetmek, dil sürçmesi (parapraksi) gibi durumların tesadüfi olmadığını, aslında zihninizdeki bastırılmış bazı etmenlerden kaynaklandığını bu kitapla kavrayabilirsiniz.(bazıları uçuk fikirler olarak gelebilir) Freud'un üzerinde durduğu konulardan biri de bilinçaltındaki veya bilinçdışındaki bir tasarıyı bilinç seviyesine çıkarmak. Ve bu tasarının bilinç seviyesine geldikten sonraki yansımalarını incelemek. Bu incelemelerini yaparken kendi hayatından da vaka incelemesi yapması ayrıca hoşuma gitti. Freud'un kendi yaşamında rastladığı olayları çözümleme serüvenini takip etmek, tabir olarak pek doğru olmasa da beni "psikoloji dedektifi" gibi hissettirdi. Son olarak bu kitabın bir defalık okumaya mahsus olduğunu düşünmüyorum; çünkü yaşam ve insan var olduğu sürece her zaman zihnin oyunlarıyla karşılaşacağız. Psikolojiye ilgisi olanların mutlaka okuması gereken kitaplardan biri. Kişisel anlamda okuyucuya çok şey katacağına inanıyorum.