·493 syf.··Beğendi
···Okunma: 18 Ekim 2020 21:37 1980 darbesine hazırlığı,Ankara’nın gecekondu mahallesinde yaşayan Ali ve Ayşe isimli iki çocuğun gözünden anlatan kitap.Yazarın benim okuduğum ilk kitabı.O dönemin sınıf farklılıklarını da ele alabilmiştir. 6-7 yaşlarındaki çocukların büyüklerin dünyasına bakışı bu kadar güzel anlatılamazdı.Çocukların dilinden onların zihnindeki planları hissedeceksiniz.Kitap kalın olmasına karşın bir solukta bitecek kadar hızlı ilerliyor.Yazarın pürüzsüz bir anlatımı var.
O dönemin insanlarının nasıl birbirlerine düşman olduğu,sağ-sol çatışmalarının ülkemizin gençlerini ölüme götürmekten başka bir şey olmadığının altını bir kez daha çizmiş. Naçizane tek eleştirim olaylara tek taraftan bakmak hep eksik hissettirir. Sadece soldan bakmanın da anlatılan devri anlama açısından kendince eksikleri oluşuyor ister istemez. Fakat herşeye rağmen güzel ve etkileyici idi.Farklı düşüncelere sahip yazarları okuyup empati kurmanızı , anlatılan “devir”i yaşamanızı tavsiye ederim.