·416 syf.····Okunma: 15 Kasım 2020 22:51 Bitti sonunda lanet seri. Hikayenin nasıl bittiğine değil de sonunda bitmiş olmasına seviniyorum. Zaten bir önceki kitaptan kalan içimdeki nefret bunda da devam etti. Spoiler olacaktır muhtemelen.
(Direk en son paragrafa geçebilirsiniz buradan itibaren spoilerlı bi şekilde kitaptaki olayları anlatacağım.) Bu kitapta ilk başlarda grubumuz diken üstünde batıya Ophain'in yanına gitmeye çalışıyordu sanırım. Vhalla'nın mucizevi bir şekilde iyileşmesiyle planlar yapmaya başladılar hemen ve ve ve yolda çoook sevgili bir dostla karşılaştılar. Daniel canım benim saraydan Craig aşkımın fedakarlığıyla kaçabilmiş ama şahit olduğu şeyler onu delirtmiş resmen. Zaten yazar Daniel'a dokunmasa ölürdü. Neyse işte Daniel ve Jax'i altın muhafızlardan geriye kalan kişiler olarak okumak kalbimi öyle acıttı ki anlatamam. Yola devam ederlerken bir anda Vhalla'nın babasını görmek istediler. Aldrik de müstakbel damat olarak kayınpederinin onayını falan almaya çalıştı. Ama Rex Yarl tam bir reis Vhalla'nın kararlarına saygı duyan bir baba. Cidden Vhalla çok iyi bir ailede büyümüş sonradan zekası gerilemeye başlamış demek ki. Neyse işte Victor ortalıgın içinden geçmiş insanların vücutlarına kristal falan yerleştirmişken bunlar bir de düğün telaşına girmez mi ? Tabi ki girerler. Evlendikleri gün de trajik bir olay olmaz mı tabi ki olur. Tim reis vardı daha önceden vhallanın kılıgına giren kadınlardan biriydi. O Grahm reisten haber getirdi sonrada öldü direk ama işte Grahm reisin verdiği haberler buna değerdi. Cidden bu kitaba, Vhalla ve Aldrik'in vıcık vıcık ilişkisine sadece Grahm, Fritz, Jax, Elicia için dayandım. Neyse işte bir ara Victor ve Vhalla arasında bağ oluşuyor ve eğer Victor ölürse Vhalla da ölüyor gibi bir durum oluyor. En sonunda da saraya gelip Victor'u yakaladıkları zaman da Aldrik Vhallacıgım ölmesin diye Victor'u öldürmekte tereddüt ediyor. Neyse sonunda Vhalla Victor ölsün diye kendine kristal saplıyor. Tam öldü ölecek gene mucizevi şekilde iyileşiyor. Şaşırdık mı hayıırr. Ama orda gelen kişiye şaşırmıştım baya Vi gelip iyileştiriyor Vhallayı merak ediyorum o kadının olayını. Neyse en sonunda mutlu mesut krallığı kurmaya başlıyorlar. Jax aşkım Altın Muhafızlar'ı tekrar kurmaya girişiyor sanırım komutan olarak falan atanıyor. Fritz reis büyücülük bakanı olarak atanıyor ve Grahm reisle beraber kıskanılası bir hayata adım atıyorlar birlikte. Roan kütüphaneci ustası oluyor. Bunlar verilen en iyi kararlar tüm kitap boyunca zaten. Elecia reis kendi halinde batıya dönmüşken geri çağrılıyor çünkü Vhalla hamile.
(Buradan itibaren hissettiklerim başlıyor.)
Kısacası anlayacağınız baya mutlular karakterler ama ben değilim. Harcanılan onca karakterden sonra baş karakterlerin verdiği onca saçma karardan sonra ben bu seriyi sevemem. Kimseye önermeyeceğim bir seri oldu. 3 yıldız da saydığım birkaç karakterden dolayı verdim. Okurken acı çektim resmen kitap elimde süründü okumamak için bahane aradım. Kitabı beğenenler nasıl beğendi bilemiyorum. Ama eminim ki bu seriyi beğenen birkaç ünlü hesap yüzünden bgibidir muhtemelenir anda patladı bu seri. Yoksa yakınından geçilecek seri değil. Benim gibi düşünen kişiler de sesini çıkarabilir sırf birkaç ünlü kitap okuyan hesap beğendi diye sizde beğenmek zorunda değilsiniz. Böyle olmadan cidden beğenenler de alınmasın, olabilir çünkü. Ama çoğunluk dediğim gibidir muhtemelen. :((( Hayal kırıklığıydı...