Açlık sanatçısı kitabı, kafka’nın diğer kitaplarına göre yalın bir dile sahip olsa da, üzerimde ki bıraktığı tesir dava ya da dönüşüm kitaplarından farksızdı. üzerine çok söz söylenebilir ve günümüz hayatı adına da bir çoğumuzun acılarına ışık tutabilir bu hikaye. ama hikayenin sonunda ki açlık sanatçısının sözünün üzerine de başka söz söylemek gelmiyor içimden...
"çünkü sevdiğim yiyeceği bulamıyorum. eğer bulsaydım, inanın bana, ben de siz ve diğerleri gibi tıka basa karnımı doyururdum.”