Kitabı bitirmem iki ayımı aldı.Aldı demek Victor a saygısızlık olur.Bana,iki ay hediye etti bu zat!Derinlemesine vurgular,karakterlerin ruhunu yansıtmalar,olaylar örgüsü,betimlemeler,insana dair ruhsal gelişimler,bakış açıları,tavırlar,tepkiler öyle bir harmanlamış ki!Her karakteri bir kavanozda öğütmüş,bizlere o öğütülmüş kargaşayı öğütleyerek teslim etmiş.Bir ülkenin,ruhunu ve benliğini bu denli okuyucuya teslim etmenin farklı bir yolu olamazdı.Marius gerçekten onurlu bir genç!Jean ise muazzam bir alçak gönüllü adam.Cosette ise,annesini hiç sorgulamadan iki cilde nasıl sığdı anlamış değilim!Jean ın Cosette ye sahiplenmesi ise insanlara ayrı bir nasihat!Muhabbeti fazla dolamanın manası yok.Hasan Ali Yücel klasiklerinden okuyun,okutturun.Geç kalmayın bu kitaba...Anlatılacak o kadar çok muhabbet var ki,spoiler verirsem sizleri incitmiş olurum !