Puan vermedi·280 syf.··
2020 137. kitabı
#okudumbitti #ForrestCarter #KüçükAğaç'ın Eğitimi #280sayfa Selam kitap canlar. Kitap gruplarında sıkça gördüğüm ve merak ettiğim bir eserdi Küçük Ağaç' ın eğitimi. Böyle olduğunda hepimizin bildiği gibi beklentiyi oldukça yüksek tutarız. Bazen bu büyük hayal kırıklığına, bazen işte bu dememize neden olur. Ben bu kez işte bu dedim. Büyükanne dedi ki.... Büyükbaba dedi ki.... Bay şarap dedi ki.... Kitap boyunca özellikle ilk ikisini sıkça okuyorsunuz. Anlatım dili değişik. Ehh bu da normal sanırım çünkü küçük kahramanımız bir Kızılderili.. Ha birde şu var sık sık rastlayacağınız ki bilmiyordum Ki bu mantıklı görünüyordu Ki öyle de oldu Ki ilgilenmiyordum... Biz böyle güzel güzel okuyup sevgiyi, Saygıyı, dürüstlüğü ve samimiyeti beş yaşındaki küçük ağaçtan öğrenirken, büyükler yine yaptı yapacağını. Kitap boyunca hep güzel tebesümlerle ilerlerken öyle bir şey yaşanıyor ki gözyaşlarınıza hakim olamıyorsunuz. Bu kitabı özellikle gençler okumalı diye düşünüyorum. Öyle güzel hayat dersleri var ki. Bir buzağı hikayesi var mesela. Sonrasında büyükbabanın söyledikleri aslında hem gençlere hemde yetişkinlere tam bir hayat dersi. Zehirli sarmaşıklar kısmında küçük ağaç sana bayıldım ben ya. Kaba ve art niyetli o insanlara, kibar ve nazik olmak adına yaptığın şeyler doğanında yardımıyla tam bir ders oldu. Vee ohhh oldu.. Ay çok sinir oldum o iki baya napimmm. Neyse kitap baştan sona altını çize çize okuyacağınız bir eser. O yüzden çok alıntı paylaşmayacağım. Fikir versin diye bir iki tane yeter. Alın ve okuyun. Sonra da gelin kandaş olalım ay okurken bir de heidi çizgi filmi vardı halen var gerçi. O geldi sonlara doğru aklıma. Okuyanlar nedenini anlayacaktır. "Politikacılar dedi, araştırırsanız tarihteki bütün cinayetlerden onlar sorumludur" "Yabancılar, doğmadıkları bir yere giden insanlardır" sanırım bu durumda her birimiz yabancı oluyoruz "Büyükbaba dedi ki daha az sözcük olsaymış, dünyada bu kadar çok sorun olmazmış" ki haklıydı "Bir ölüm yürüyüşü romantik değildir oysa" gözyaşı yoluna neden o ismi vermişlerdi acaba "çünkü iyi bir şeyle karşılaştığın zaman, yapman gereken ilk şey bulabildiğin insanla onu paylaşmaktır, bu şekilde iyilik öyle bir yayılır ki nereye gittiğini bilemezsin" bu ve benzeri bir çok cümle işte bu kitapta. Bayıldımmm
Küçük Ağaç'ın EğitimiForrest Carter · Say Yayınları · 202110,7bin okunma
·
8 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.