Puan vermedi·408 syf.··
2020 115. kitabı
·
14 saatte okudu
·
Okunma: 05 Aralık 2020 01:13
#Okudumbitti #Aralıkyorum2020 #OsmanBalcıgil #Bir Sabahattin Ali Romanı Yeşil Mürekkep(408 sayfa) Nereden nasıl başlayacağımı bilemiyorum.Öncelikle sevgili Osman Balcıgil e tesekkürlerimi sunuyorum.Kaleminiz daim olsun hocam Böylesi muhteşem bir yazarı,bu derece öngörüleri dogru olan bir insani niye yok etmek isterler? diye sormak gecti icimden.Gel velakin,o günden bu güne ne değişti diye düşündüm,cevap sadece koca bir HİÇ Bugünde hapishanelerimiz,okumuş aydın gazeteci yazar,avukat,ögretmen kaynıyor.Ve maalesef,dünden bugüne zihniyette hicbir değisiklik olmadığı gibi,gidişatta daha da bir kötüledi.Şu güzel vatanın topraklarında hepimiz kardeşken ,Siz,biz,onlar diye sürekli ayrıştırılıyoruz,sonumuz hayır olsun. Sabahattin Ali' nin Almanya daki öğrencilik dönemleri nazizmin parlamaya başladığı yıllara denk gelir.Öyle ki,aynı okulda okuduğu Alman gençlerinin coğu da bu yönde eğilimlidir. Okulun ana kapısından hiddetli bir giriş yapan gençlerden biri,Türk öğrencilerin önünden geçerken" Bu parazit Türkleri burdan kovmalı" deyince Sabattin'in tepesi attı ve seslendi: " Biz sizin hükümetinize hükümetimiz tarafından verilen parayla okuyoruz.Sözlerini geri al." Ögretmenlik yaptığı dönemler,dergilere yazdığı hikayeler,şiirler,en cok ta Nazım la olan dostlugu.İki güzel insan.Bu ülke için iki büyük kayıp. "Sana her zaman o kadar güvendim ve o kadar güveniyorum ki,zorlukları,yüklendiğin ağır yükün altından kalkarak yeneceğine inanıyorum," Böyle yazıyordu 28yıla mahkum olmuş,büyük ustası Nazım hapisten. Yeşil mürekkepli dolmakalemiyle masanın başına oturdu.Yazdı,yazdı genç adam Şöyle dedi mektubunun bir yerinde: "Şu an inan ki senin dostun olmakla değil,sadece seninle aynı devirde yaşamış olmakla övünüyorum." Bir de Nihal Atsız var ki,okul arkadaşı iken farklı görüşler sebebi ile Sabahattin e düsman, ya da Sabahattin nezdinde herkese düşman.Nihal Atsız'ı özellikle Trakya da halkı galeyana getirip kışkırttiği,nazi Almanyası ve Hitler aşkı,şiddet yanlısı kişiliginden ötürü sevmezdim,bu kitapta sanirim duygularım katmerlendi. Bu arada aşka aşık Sabahattin Ali,Aliye hanımla evlenerek Ankara ya yerlesmisti. Yazdıklarından dolayı,iftiralar ve karalamalatla defalarca hapse girdi cıktı.İşsiz kaldiğı bir dönemde tanıdı Aziz Nesin'i.Bir güzel insan daha.Birlikte cıkartma başladılar Markopaşa 'yı.O da yeni mahkemeleri,davaları gündeme getirdi.Artık bıkmıştı,hapishanelerden,daha fazla dayanamazdı.Tam.da bu sırada tanıdı,koğuş arkadaşları berber Hasan ve Ali Ertekin i. Sonun başlangıcını elbette bilemezdi.Ali Ertekin ajandı.Ve Sabahattin Ali nin katili. Bu ülkeden ne güzel insanlar gecti,cogunun degeri bilinmedi. " Önemli olan,iyi yetişmiş beyinlerin,en verimli çağlarında,siyasal iktidarlar tarafından hayatından bezdirilmesi,ülkelerinden kaçacak noktaya getirilmesi." diye sonlandırıyor yazar kitabı.Ve maalesef,dünden bugüne hicbir sey değismeden devam ediyor. Okumayan arkadaşlara şiddetle tavsiye ediyorum.Cok duygulanarak,ülkeyi yönetenlerin her devirde aynı politikayı sürdürdüğünü gördükce sinirlenerek ve cok üzülerek okudum.bitti.
Yeşil MürekkepOsman Balcıgil · Destek Yayınları · 20266,6bin okunma
·
16 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.