Tavsiye üzerine ilk defa Sade okudum...Başlamadan kitap hakkında düşüncem çok farklıydı...Ancak okuduktan sonra anladım ki...Her insanın içinde bulunan ancak dışa vuramadığı unsurlar ele alınmakta...Sade bu aykırı kitabında insanı din ve felsefe alanında yer yer düşünmeye teşvik ediyor. Sade aslında cinsellik,özgürlük, erdem gibi kavramların olması gerektiği gibi değil olduğu gibi anlatmış. Zaten günümüzde de gündemden gördüğümüz gibi insanların içinde bastırılmış karanlık dürtüler( aile içi ensest ilişkiler,tecavüz,taciz,lüks villalarda yapılan swinger partiler vs.) ortaya çıkabiliyor. Bana göre kitabın satır aralarında bu anlatılmış...