Puan vermedi·280 syf.····Okunma: 12 Aralık 2020 13:40 “...𝐢𝐲𝐢 𝐛𝐢𝐫 ş𝐞𝐲𝐥𝐞 𝐤𝐚𝐫şı𝐥𝐚ş𝐭ığı𝐧 𝐳𝐚𝐦𝐚𝐧 𝐲𝐚𝐩𝐦𝐚𝐧 𝐠𝐞𝐫𝐞𝐤𝐞𝐧 𝐢𝐥𝐤 ş𝐞𝐲 𝐛𝐮𝐥𝐚𝐛𝐢𝐥𝐝𝐢ğ𝐢𝐧 𝐢𝐥𝐤 𝐢𝐧𝐬𝐚𝐧𝐥𝐚 𝐨𝐧𝐮 𝐩𝐚𝐲𝐥𝐚ş𝐦𝐚𝐤𝐭ı𝐫; 𝐛𝐮 ş𝐞𝐤𝐢𝐥𝐝𝐞 𝐢𝐲𝐢𝐥𝐢𝐤 ö𝐲𝐥𝐞 𝐛𝐢𝐫 𝐲𝐚𝐲ı𝐥ı𝐫 𝐤𝐢 𝐧𝐞𝐫𝐞𝐲𝐞 𝐠𝐢𝐭𝐭𝐢ğ𝐢𝐧𝐢 𝐛𝐢𝐥𝐞𝐦𝐞𝐳𝐬𝐢𝐧𝐢𝐳.”
.
.
Benim için okuması çok da zevkli olmayan ama bana çok şey kattığını düşündüğüm için bahsetmek istiyorum Küçük Ağacın Eğitimi'den. Bir otobiyografi kitabı, yazarın kendi çocukluğunu anlattığı ve aynı zamanda yerli yaşamına dair çok fazla bilgi bulunan bir dopdolu bir eser.
Eğitimin sadece okuma yazma, işlemler okul müfredatı gibi şeylerden ibaret sananların mutlaka okuması gereken bir kitap. Anne babasını kaybeden yetim bir Çeroki çocuğun büyükanne ve büyükbabası tarafından nasıl eğitildiği, nasıl yetiştirildiğine şahit oluyorsunuz.
Bunun yanı sıra yerlilerin nasıl bir yaşam tarzı ve nasıl bir bakış açısına sahip olduğunu da öğretiyor kitap. Geçmişlerine nasıl bağlı oldukları, doğaya ne kadar değer verdikleri kültürleri...
Çocuk eğitimi ve Kızılderili yaşamına ilgisi olan herkesin okuması gereken bir kitap..