Puan vermedi·341 syf.··
2020 175. kitabı
Ne yalan söyleyeyim America’dan sonra Eadlyn bana ilaç gibi geldi. İlk okumaya başladığımda pek umutlu değildim açıkçası çünkü ilk 3 kitapta America beni çok sinir etmişti ve kızı da kesin kendisine benzer diye düşündüm. Ama öyle olmadı. Şimdi serinin ilk 3 kitabını özetle geçersem Illéa’da halk kastlara ayrılmış durumda ve ülkeyi yönetenlerin varislerin yanına bir kraliçe seçmek için harika yöntemleri var. Ülkede her kasttan olmak üzere toplam 35 tane kız seçip saraya getiriyorlar. Böylece geleceğin kralı olacak kişi bu kızlardan birini seçiyor. Yarışma tüm halk tarafından büyük bir tutkuyla takip ediliyor. SPOILER Yıllardır yapılmayan Seçim’i tekrar yapmak. Ama bu sefer bir prenses kendi prensini seçecek. Müthişti kesinlikle. Sanırım seçilenden çok bir seçeni okumak daha eğlenceli. Ve bu karakter bir kadın olunca özellikle kendini bilen ve biraz egosu olan biri olunca okuması daha zevkli oldu. Çoğu kişi Eadlyn karakterini pek sevmemiş. Bunun sebebi yer yer kendini bir şey sanıp “benden daha kudretlisi yok” düşünme tarzı olabilir. Bundan ya da yaptığı bazı şeylerden bende rahatsız olsam da beni çoğu yerde çok etkileyen bir karakter oldu. Ve Eadlyn’nin seçimden zevk almaması ona biraz zorla yaptırılıyor oluşu nedensizce beni daha da çekti. Şu an kitap öyle bitti ki gelen adaylardan hangisini seçeceğini hiç bilmiyorum. Kafamda biri var ama yazarın ters köşe yapmasını istiyorum, inşallah yapar. Eadlyn’nin kardeşi ile olan diyaloglarının çoğunu sevdim. Mesela kardeşi bir yerde “Cesur olurken feminen de olabilirsin. Önderlik ederken çiçekleri de sevebilirsin. En önemlisi, hem kraliçe hem de bir gelin olabilirsin,” demişti ve bu bence kardeşini çok seven bir prenses için en gaza getirilecek cümlelerden biri. (Kardeşi Ahren’nin ayrı bir kitabı olsa, çekinmeden alır okurum.) Benim için olumsuz kısımlarından biri, çevirinin saçmalığı. Kelimelerin yanlış kullanılışı, bu yüzden özellikle Eadlyn ve annesi arasında geçen çoğu diyalog çok ruhsuzdu. Ve annesine gelirsem, daha önce ilk 3 kitapta başrol olan bir karakterin bu derece geri plana atılmasına şaşırdım. Ayrıca sırf bir şey olsun diye yine o karakteri kullanıp kitabın sonuna eklemek…. Çok basitti. Puanımı buradan kırdım. Yine de 5. Kitabı deli gibi merak ediyorum. Bu ay olmasa da gelecek ay mutlaka okuyacağım. İlk 3 kitabı okuduysanız bu kitabı deli gibi öneriyorum. Ama tabi Eadlyn karakteri çok karışık biri, onu sever misiniz bilmem. Ama saraya gelen prens adaylarını kesin seveceksiniz.
Veliaht PrensesKiera Cass · Dex Kitap · 2015312 okunma
·
231 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.