·102 syf.····Okunma: 03 Ocak 2021 17:26 Pek güzel bir öykü. Esas olarak naziler iktidara gelmeden önceki dönemden başlıyor. 1932 yılında lise öğrencisi olan Hans'ın ( yahudi ) bir yılı öykünün büyük kısmını oluşturuyor.
Dil ve anlatım oldukça sade. Kitap akıp gidiyor.
Bir oturuşta bitirilmesi muhtemel bir öykü.
Oldukça hoş bir sürprizle bitiyor kitap. Asla bir kahramanlık öyküsü değildir okuduğumuz fakat adı yaşatılası bir kahramanın sıradan yaşamından kısacık bir kesit okuduğunuzu anlıyorsunuz son sayfayı kapattığınızda.
Hayatın anlamlı kılınması çabası az çok tartışılır, ya ölümünü anlamlı kılanlara ne demeli... Ah insanlık...
"Ölüm, mutlak karanlık geldinde her şeyin eşit derecede 'nafile' olduğunu göstererek hayata duyduğumuz güveni baltalar..."