İlginç bir kitap başlarda içine girmekte zorlanıyorsunuz. Ne anlattığını kavramaya çalışıyorsunuz sonra bilgelikten yolculuktan huzurdan bahsediyor. Bunlara ulaşmak için çabalıyor. Siddhartha sonrada bunları görmeye öğrenmeye başlıyor ama doymuyor. Arayışta olduğu içinde hiç bir zaman aradığına ulaştığını hissetmiyor, çünkü kafasına koyduğu hedef aslında ulaştığı şeylerin doğruluğunu bozuyor sonunda bunu fark ediyor. Buradan sonrası ile kelimelerle anlatılamıyor. Çünkü bilgelik kelimelerle anlatılmaz yaşanılır, tecrübe edilir, kelimelerle anlatıldığında değerini kaybeder diyor. Sakin kafayla gürültüsüz bir ortamda okumanızı tavsiye ederim. Benim çok sevdiğim bir tarz olmasa da okurken düşündürmesi, şaşırtması hoşuma gitti.