Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur
Devlet istenci, nasıl oluyor da bireyin asla tasvip etmeyeceği bir sürü şey yapabiliyor? -Sorumluluğu, emri ve icrayı bölerek. İtaat, görev, vatanseverlik ve sadakat erdemlerini araya sokarak. Kibri, şiddeti, gücü, nefreti ve intikamı destekleyerek- kısacası, sürü türüyle çelişen tüm tipik karakteristikleri destekleyerek.
Din
Allah'tan başkasını asıl güç sahibi, yönetici, sahip, ödül ve ceza verici olarak kabul ettiğinizde, alçalarak başlarınızı onun önünde eğdiğinizde ona hizmet edip, emirlerine itaat ettiğinizde, O'nun ödülünü arzulayıp cezasından korktuğunuzda sahte bir Din meydana çıkar. Bu çeşit bir Din'i Allah kesinlikle kabul etmez, çünkü gerçeğe tamamen aykırıdır.
Reklam
71. Mü'min erkekler ve mü'min kadınlar birbirlerinin dostlarıdır. İyiliği emreder, kötülükten alıkoyarlar. Namazı dosdoğru kılar, zekâtı verirler. Allah'a ve Resûlüne itaat ederler. İşte bunlara Allah merhamet edecektir. Şüphesiz Allah mutlak güç sahibidir, hüküm ve hikmet sahibidir. 72. Allah mü'min erkeklere ve kadınlara, ebedî olarak kalacakları, içinden ırmaklar akan cennetler ve Adn cennetlerinde çok güzel köşkler va'detti. Allah'ın rızası ise, bunların hepsinden daha büyüktür. İşte bu büyük başarıdır. (Tevbe Sûresi, 71. ve 72. ayet)
Sayfa 214
Topluluk sebebiyle daha fazla güç kazanmış bir telkine itaat ve katilin, takdire şayan bir şey yaptığı yönündeki kanaati söz konusudur. Bu kanaat, diger vatandaşların toplu onayını aldığı için daha tabii görünmektedir. Benzer bir eylem kanunen suç olarak nitelense de psikolojik açidan durum böyle değildir.
Sayfa 132
112 syf.
·
Puan vermedi
·
7 günde okudu
Gerçek bir hikaye olan bu kitap sağlam bir psikoloji de gerektirir çünkü okudukça yer yer sinirlendim, üzüldüm...Hikâyemize gelirsek; Firdevs annesiz, babasız büyümüş şefkatle tanışmamış, aile kavramı nedir bilmemiş, yaraları sarılmamış bir kız. Gördüğü en küçük ilgiye kapılmış, her dokunuşu şefkat, her güleni dost sanmış. Tek işlevi itaat etmek olarak büyütülmüş...En yakınlarından en uzağına kadar bir çok kişinin istismarına uğramış ve kaderin sillesini en ağırından ve en yakınlarından yemiş.. Bir psikiyatrist Firdevs'in hikayesine kayıtsız kalmayıp kendisiyle görüşmek istiyor ve Firdevs anlatmaya başlıyor o da yazmaya... Kitap, erkek egemen topluma bir isyan, kadınların meta olarak görüldüğü bir dünyaya da isyan aslında.. Kısacık ama etkisi büyük bir kitap. Yaşananların gerçek olduğunu bilerek okumak da ayrı bir güç istiyor gibi. Bazı şeyler romanlarda olmuyor bazen romanlara konu olacak çok acı şeyler yaşanıyor maalesef. Çünkü bir yerlerde Firdevs'ler var sesleri hiç duyulmuyor.
Sıfır Noktasındaki Kadın
Sıfır Noktasındaki KadınNevâl El-Seddavi · Metis Yayınları · 201613,3bin okunma
Nasipsizlikten sana sığınırım Allah'ım.
İMAN لا İLE BAŞLAR TAĞUT NEDİR? ALLAH SEVGİSİ ile TAĞUT SEVGİSİ ASLA BİR ARADA BULUNMAZ. “(Ey Peygamber!) Sana indirilen ve senden önce indirilmiş olan Kitaplara inandıklarını iddia eden şu ikiyüzlülerin hâllerine bir baksana; (hem Müslüman olduklarını söylüyorlar, hem de Kur’an’ın hükmünü terk edip) tağut’un, (yani Allah’ın hükümlerini hiçe
Reklam
Nebî ﷺ şöyle buyurdu: *"Lâ havle velâ kuvvete illâ billâh* sözünü söylemeyi arttırın. Zira bu söz cennet hazînelerinden bir hazînedir". [Buhârî, 6384] Bu kelime, Yüce Allah'tan yardım alma kelimesidir. Herhangi bir ihtiyacınız için bilinçli bir surette ve Allah'tan bir çıkış bekleyerek *ayakta, otururken, yatarken,
RABBİMİZ! Sana devamlı ve büyüklüğüne lâyık bir hamdle hamd olsun. Günümüzü ömrümüzü hayırlı bereketli kıl. Yerde ve gökte Sana itâat edenlere merhamet eyle. Ey kerîm olan! Lütuf ve keremin hürmetine bütün günahlarımızı, hata ve kusurlarımızı affeyle. Yaptığımız zulüm ve haksızlıklar sebebiyle olan kul borçlarından bizi kurtar. Kereminle
Sümüklü Sokrates fjfjxjx
Boş lafları kenara bırakalım, insanın anlam ve öze dair sorulardan sıkılmak için hâlâ burnunun akıyor olması lazım. Git de süt annene burnunu sildir Sokrates. Bu yaşta gecelerini burun deliklerin kadar içi boş bu konuşmalar geçiri- yorsun! Sana adaletin gerçekte ne demek olduğunu söylememi ister misin? Sana herkesin bilip hiç kimsenin cesaret edemediği bir gerçeği öğretmemi ister misin? Öğrenmek için sabırsızlanıyorum çünkü gerçeği severim. Bekle bakalım biraz Sokrates... Şimdi herkesin sessizce söyledi- ğini ben yüksek sesle dile getireceğim. Insanlarda "adalet" namına hep aynı soytarılık: Ortak çıkar adı altında hep en güçlü olanın çıkarı. Hep aynı hikâye: Güçlü zayıfı ezer ve bu sömürüye iki taraf için de elverişli bir işbirliği demek ister. Adalet bir haklı çıkarma- dan ibarettir: Sen değilsen şayet, o zaman senin erkek kardeşindir haklı olan. Adalet, saf güç ilişkilerini maskeleyen bir sis perdesidir. Herkes bencilce kendi çıkarının peşinden gider. Adalet yalnızca sümüklüleri etkileyen bir toplumsal soytarılıktır.
Sayfa 156 - Cogito / YKY YayinlariKitabı okudu
Velayet-i Fakih (Fakih’in velayeti veya yönetimi) ilkesi İran İslam Cumhuriyetinin temelini teşkil eden kuruma ve kurumun başında bulunan Veliy-i Fakih’e işaret eden bir kavramdır. Fakihlerin yönetimi teorisi, esas olarak Şii İslam anlayışı ile Sünni İslam anlayışı arasındaki temel farktan ve Şiiliğin Sünnilikten ayrıldığı noktadan mülhem ortaya
Sayfa 52 - Velayet-i Fakih: Makam-ı Muazzam-ı Rehberi (Büyük Önderlik Makamı)Kitabı okudu
Reklam
Üstadım.
Sorumluluk sahibi ve uzman yöneticiler, çalışanlarından ilgi alakayı esirgemeyen müdürler, herkesin huzur ve mutluluğuna karşı duyarlı amirler istisnadır. Oysaki tiran ruhlu ustabaşıların ve beceriksiz hakimiyet meraklılarının (Peter İlkesi) her tarafta gittikçe çoğaldıklarını görürüz. Tamahkârlık ve güç düşkünlüğü kuralın kendisidir. Ekonomik ve politik düzlemde kötü tutkular zincirleme sıralanır; baskın gelme açlığı, zorbalık içgüdüsü, zenginliğe karşı duyulan ölçüsüz iştah.
Sayfa 56 - Cogito / YKY YayinlariKitabı okudu
Nasıl ki kadın, soyut muhakelerden pek az etkilenir, kesin bir tavır karşısında tarifi imkansız bir eğilim duyar ve zayıflığa tahakküm ettiği halde, kuvvetliye boyun eğerse, halk kitleleri de güç ve kudret sahibini, rica edene tercih eder. Yani, kendinden başka hiçbir gücü kabul etmeyen bir güce itaat etmeyi sınırsız bir özgürlüğe tercih eder. Halk kitleleri sınırsız bir özgürlüğe karşı ilgisiz kalır, çünkü bu tek başına onlar için bir anlam ifade etmez. Bu sebeple, kitleler üzerinde çekinmeden dehşet uyandırma metotu uygulanmalı, insani özgürlükleri üzerinde söz sahibi olunmalıdır. Bu fikir kimilerince gereksiz görülebilir, fakat kitleler belli bir gücün ve şiddetin sadece dış cephesini gördüğünden şiddet ve güce eğilim gösterirler.
Osman Gâzi'nin, oğlu Orhan Gâzi'ye vasiyeti.
Orhan Gazi'nin geldiğini fark eden Osman Gazi, eliyle işaret ederek onu yanına oturttu. Sonra etrafındakilere onu yerine tayin ettiğini bildirdi. Evlatlarına ve kumandanlarına, Orhan Gazi'ye itaat edip, ona bey'at etmelerini emretti. Ardından Orhan Gazi'ye, Osmanlı Devleti'nin temel harcı mahiyetindeki şu vasiyet ile son
Erkam yayınlarıKitabı okuyor
İ.Ö 491 yılında Persler, Ege adaları ve anakaradaki kentlerden, teslimiyet işareti olan "toprak ve su" talep ettiler. Atina ve Sparta, teslim olmamakla kalmadı, aynı zamanda Pers elçilerinide öldürdü. Atinalılar, elçileri ve tercümanlarını Grek diline karşı suç işlemekten mahkemeye çıkarttı ve mahkeme sonucunda öl­dürdü. Spartalılar ise
Sayfa 33 - Bilge Kültür Sanat.
Bir kişiye karşı çoğunluk. Yalnız "bir" kişi. Yarı-tanrı değil, Herkülvari bir kuvvetle donatılmış değil, bir güç mucizesi değil. Ama bu "yalnız" adamın emrine amade silahlı kuvvetleri, emniyet teşkilatı, adalet kurumu, uzman denetçiler ve istihbarat teşkilatı var.
Sayfa 42 - Cogito / YKY YayinlariKitabı okudu
1.500 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.