"Tüm insanlar doğal olarak bilmek ister."
Aristoteles'in, düşünce ve bilim tarihini etkileyen ve en bilinen eseri Metafizik bu cümleyle başlar.
Merakımız, bilme isteğimiz olmasaydı neler olabileceğini düşünebiliyor musunuz? Ya nelerin olamayacağını? İnsan, bilme tutkusuyla dolup taşan bir varlık olmasaydı felsefe doğar mıydı? Ya bilim? Sanat? Tarih?