Günümüz çocuk edebiyatı üzerine
On dokuzuncu yüzyılın ortalarında kağıt bi­raz ucuzlayıp çocuklarda okuryazarlık oranları hızla yükselince, çocuk edebiyatı da çocuk­ların gerçekten ne istediğini dikkate almaya başladı. Peri masallarının insanı içine çeken açlığı dizginlerinden boşalıp, geliştirilen yeni matbaalarla bir araya gelince çocuk roman­larının önü açıldı. Çocuklar için
Sayfa 34 - Domingo
Mutluluk için duyguların aklın denetiminde olması gerekir.
Günümüz modern insanı mutlu­luğun bir insanın varlığı veya herhangi bir nesnenin kazanımı olduğunu zanneder. Bir nesneyi aldığınızda yaşanılan o hissiyat mutluluk değildir. Ya da bir insa­nın sizinle beraber olması ve sizde uyandırdığı hisler de mutluluk değildir. Bu yanılsamalardan kurtulanlar an­cak gerçek mutluluğun ne olduğunu kavrayabilir.
Sayfa 77 - Destek Yayınları | Felsefe: 23Kitabı okudu
Reklam
Geriye baktığımda, çocukluktaki gelişmemin gelecekteki olaylara nasıl gönderme yaptığını, babamın dinsel açıdan çöküşüne ve aniden oluşmamış olan ve gölgeleri çok önceden zamanımıza yansımış olan, insanı sarsan günümüz dünyasının durumuna uyum sağlayabilmem için beni nasıl hazırladığını görebiliyorum. Biz insanlar, her ne kadar özel yaşamlarımız varsa da, büyük bir oranda, yaşadığı yıllar yüzyıllarla sayılan ortak bir ruhun temsilcileri, kurbanları ve geliştiricileriyiz.
Eyüb'ün hastalığa maruz kalışı, Yusuf un mahpusluğu, Yunus'un balğın karnına düşüşünde rastladığımız musibet fikri ile birlikte duyulan kaderin keşfi günümüz insanı için bir uzak hissiyattır. Karnına taş bağlamış bir Resul şimdi gerçekliği olmayacak örnektir.
Sayfa 12 - Ayışığı Kitapları - KİTABEVİ (1.Baskı)
Günümüz Türkiye Sinin en büyük problemlerinden biri.
Asrımız mutasavvıflarının büyük çoğunluğu, bir meslekte yetişmedikleri ve bir uğraşları olmadığı için aylak kaldılar ; tembelliğe alıştılar ; çalışmak kendilerine zor geldi .çalışıp kazanma yolunu bırakıp şuna buna el açarak başkalarının sırtından geçinmeyi yeğilediler ...[kimleri de ] güya çevrelerinde birçok insanı barındırdıklarını ileri sürerek para toplayıp mal yığmayı amaçladıkları için akıllarını ve dinlerini de küçük düşürdüler ... Bunlar Allah'ın sevmediği kimselerdir çünkü Allah boş yatan adamı sevmez .
Günümüz insanı kendini bir eşyaya dönüştürmüştür; iş piyasasındaki konumu ve durumuna göre en yüksek kazancı elde etmek için yaşam enerjisini bir yatırım olarak kullanır. Kendisine, diğer insanlara ve doğaya yabancılaşmıştır. En büyük amacı yeteneklerini, bilgisini, kendisini, kısacası "kişiliği"bı aynı kendisi gibi dürüst ve karlı bir iş yapmak isteyen başka birisiyle takas etmektir.
Sayfa 119 - İlya YayıneviKitabı okudu
Reklam
Dostoyevski'nin Anna Karenina incelemesi!
Başlangıçta çok beğendim; başımı kaldıramıyordum; ayrıntılarına kadar bayağı hoşlanmıştım; ancak bütününde ilgim azaldı. Bunu bir yerlerde okumuşum gibi gelmişti bana, evet, hâlâ belleklerde tazeliğini koruyan, Kont Tolstoy'un Çocukluk ve Delikanlılık, Savaş ve Barış adlı yapıtlarında da aynı hava vardı. Konusu farklı olmakla birlikte Rus
Sayfa 701 - 702, 703, 704, 705, 706, 707, 708, 709, 710, 711, 712 Yapı Kredi Yayınları
Bilgi kaynaklarına kolayca ulaştığı için pek çok şeyi bildiğini zanneden günümüz insanı, Kur’an ve Sünneti istenildiği kadar bilmemekte, bilmediğini de görmemektedir.
Sayfa 7 - Ravza YayınlarıKitabı okuyor
Gelecekteki tarihçilerin bizim için ne diyeceklerini düşünüyorum bazen. Günümüz insanı hakkında tek bir cümle yetecektir onlara. Zina yapıyor ve gazete okuyorlardı. Bu güçlü tanımdan sonra konu kapanacaktır sanırım.
Enaniyet çağının çocuğu olduğu için günümüz insanı, aczini kolay kabullenmez.
Reklam
Bir iki çörek için hiç kimse kapıya konmazdı... Fakat günümüz insanı kalpsiz.
Sayfa 31 - Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları
Dünya üzerinde faşistin ne kadar iğrenç bir tarihçesi varsa, komünistin de o kadar saf, kötü bir geçmişi vardır. Ne de olsa ikisini de insan icat etmiştir! Hele günümüz kapitalizminin patronu Yahudiler ile zamanın Yahudisi Marx’ı düşündüğümüz zaman, Yahudilerin de Hristiyanlar kadar iki yüzlü darı gibi her yerde biten yaratıklar oldukları anlaşılabilir. Eğer geçmeseydi Kur’an-ı Kerim’in üstünden onlarca kuşak, ben inanırdım yazılanların hepsine. Ama inanmıyorum o onlarca kuşağın dürüstlüğüne. O onlarca kuşağın dinlerine sadakatle bağlı olduklarına inanmıyorum! Çünkü insanı tanıyorum. Çünkü kendimi tanıyorum. Canı öyle çektiği için, duaları değiştirecek her dinden kuşaklar tanıyorum. İnsan dokunduğu her şeyi kirletmiştir bugüne kadar. Dinin kendini bundan koruması o kadar uzak bir ihtimal ki! Kimse gelip anlatmasın bana insanın iyiliğini, din kitaplarını. Ben sadece mucizeleri kabul ederim. Onlara inanmak, insan zekasının kötü tarafından çıktığı belli olan yazılara inanmaktan daha kolay. Kızıldeniz’in yarıldığına, gerektiğinde kadının dövülebileceğinden daha çok inanıyorum. Çünkü bana daha temiz geliyor. Ne birinin çıkarına, ne de bir başkasının zararına binlerce yıl önce bir denizin yarılmış olması. Ya da bir mağara girişinin örümcek ağıyla kapatılması.
YEŞİL RENKLİ NAMUS GAZI OPERASI «Hasan Âli Yücel, bu hikâyeyi oyun olarak yazmamı önermişti. Hikâyemi Yücel'in anısına adıyorum.» Uvertür Dünyanın tarihi iki milyar dörtyüz milyon yıllık deniliyor. Benim bitmemiş tarihim, şimdilik elli yıllık. Kelebeğin tarihi bir günlük. * Arkeologlar yeraltında yeni bir kent buldular. Bu kentte birçok
Gelecekteki tarihçilerin bizim için ne diyeceklerini düşünüyorum bazen. Günümüz insanı hakkında bir cümle yetecektir onlara: Zina yapıyor ve gazete okuyorlardı.
Sayfa 11
Bilgelik yolu, yaşamak için işaretlerden ibaret olan haz ve keyifleri kontrol edebilme yetisiyle orantılıdır. Günümüz insanı çok şey öğrenebilir, her türlü bilgiye ulaşabilir ve belki her soruya yanıt verebilir. Fakat bilgelik, dünyayı tüketirken belli olur…
Sayfa 197 - Tutikitap 2.BaskıKitabı okudu
Resim