Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur
Çîrokek'e li ser ziman bû ye efsûn Şerê navbera min û te ji habîl û qabîl maye Evîna min û te ji adem û hawa maye Hevdîtina min û te li benda roja axiretê, li qada mahkema kubra ye Her tişt diherike,digere û diguhere Tenê rastîyek zanim û naguhere Bûye girêk li ser dil û zimanê min maye Ez hê jî wekî hergav ji te hez dikim Ev ne nane ne jî ave ne heyve ne jî tave Wjîyan
Reklam
Nisan Ayı Makale Okumaları
Büyükakın, T. (1995) Enflasyon Teorileri ve Türkiye'de 1980 Sonrası Enflasyon Birinci, Y. (2011) Enflasyon, Para Politikası ve Stratejileri Akyüz, H. (2020) 2010-2017 Dönemi Türkiye'de Enflasyonun Gelişimi ve Enflasyonu Etkileyen Faktörlerin İncelenmesi Künç, S. (2011) Enflasyon Teorileri Bronfenbrenner, M. ve Bolzman, F. (1973)
104 syf.
10/10 puan verdi
·
1 saatte okudu
New England'ın küçük bir kasabasında gizemli bir şekilde dünyaya gelen oldukça tuhaf bir çocuk; Necronomicon'un büyülü ve kuvvetli sözcükleriyle yayılan lanet ve bu laneti ortadan kaldırmaya çalışan bir grup insan... "Cthulhu Mitosu"ndan parçalar taşıyan Dunwich Dehşeti'nin olağanüstü âlemine korku edebiyatının en çarpıcı çizimleri olan bir kitaptı. "Hoşçakal kal, seni iğrenç b*k parçası. Ve belki de gökler seni tutabilir."
H.P. Lovecraft's the Dunwich Horror
H.P. Lovecraft's the Dunwich HorrorH. P. Lovecraft · IDW Publishing · 2012125 okunma
NARİNLERİN ARADIKLARI .
🌹 H 🌹 🌹 A 🌹 🌹 N 🌹 🌹 I 🌹 🌹 M 🌹 🌹 E 🌹 🌹 F 🌹 🌹 E 🌹 🌹 N 🌹 🌹 D 🌹 🌹 İ 🌹 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 🌹 G Ü L İ S T E R 🌹 S E V M E K İ S T E R 🌹 S E V İ L M E K İ S T E R H A Y I R L I B İ R E Ş 🧑‍💼 İ S T E R 🌹🌹🌹🌹🫂🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
İslâm Ekonomisi
Bu sistemin başlıca özelliklerini şu maddelerde toplayabiliriz: a) İslâm'a göre herşeyin gerçek maliki yüce Allah'tır. b) İslâm'da özel sermaye serbestçe yatırım yapar. c) Devlet de bir takım yatırımlar yapabilir. d) İslâm'da serbest rekabet esasına dayalı piyasa ekonomisi esas alınmıştır. e) İşçi ve memur kesiminin emeğine, İslâm, hakkı olan değeri vermiştir. f) İslâm, herkesin insanca yaşayabileceği bir toplum için gerekli olan sosyal güvenlik kuruluşlarını oluşturmuştur. g) İslâm faizi yasaklamış, bunun yerine kâr-zarar ortaklığı esasını getirmiştir. h) Köylünün gerçek veya tüzel kişilerle "ziraat ortakçılığı” çerçevesinde çıkacak ürünü paylaşma yoluyla topraklarını işletmesi mümkündür. i) Tarihin kaydettiği en geniş sosyal yardım teşkilatı İslâm medeniyetinin eseridir. (Vakıflar) j) İslâm, israfı yasaklamış, müslümanın itidal ölçüleri içinde hareket etmesini istemiştir.
Sayfa 364 - Günümüzdeki Başlıca Ekonomik Sistemler.Kitabı okuyor
Reklam
“İnsanca, Pek İnsanca” bir bunalımın anıtıdır. Kendilerine ö z g ü r düşünürler diyenler için bir kitap: her tümce bir utkuyu anlatır – kendi doğam içinde özüme a y k ı r ı d ü ş e n d e n böyle kurtardım kendimi. İdealizimdir benim özüme aykırı düşen: şöyle söylüyor başlık “ s i z i n ideal nesneler gördüğünüz yerde b e n -insanca, pek insanca nesneler görüyorum ancak!...” D a h a iyi tanıyorum insanı ben…Burada “özgür düşünür” sözcüğü başka bir anlamda anlaşılmaz: ö z g ü r l ü ğ ü n ü sağlamış, kendini yeniden bulup kavramış düşünce. Sesin yapısı, tınısı tümden değişmiştir: kitap kurnazca, soğuk, kimi durumlarda katı ve alaycı bulunur. S o y l u bir beğeniden kaynaklanan bir tinsellik alttan yukarı doğru gelen bir tutku akıntısına direnir gibidir. İşte bu bağlamda, kitabın 1878’de zamansız yayınlanışına karşı bir çekince diye V o l t a i r e ‘in yüzüncü ölüm yıldönümüne rastlamasını göstermem bir anlam taşımaktadır. Çünkü Voltaire, kendinden sonra gelen yazarların tümden tersine, hepsinden önce g r a n d s e i g n e u r ‘ dü [soylu kişi] düşünce yönünde: tam benim olduğum gibi.
"Başarısızlığın aslı, Tembelliktir. Tembel olan kişi hayra ulaşamaz, değerli bir konuma gelemez, dininde ve dünyasında bir başarı elde edemez." -Abdurrahman b. Nâsır es-Sa'di (r.h)
Nasipsizlikten sana sığınırım Allah'ım.
İMAN لا İLE BAŞLAR TAĞUT NEDİR? ALLAH SEVGİSİ ile TAĞUT SEVGİSİ ASLA BİR ARADA BULUNMAZ. “(Ey Peygamber!) Sana indirilen ve senden önce indirilmiş olan Kitaplara inandıklarını iddia eden şu ikiyüzlülerin hâllerine bir baksana; (hem Müslüman olduklarını söylüyorlar, hem de Kur’an’ın hükmünü terk edip) tağut’un, (yani Allah’ın hükümlerini hiçe
Dikkat eksikliği bozukluğu için kimi zaman DEB kimi zaman da DEHB kısaltması kullanılmaktadır. Suyu daha da bulanıklaştıracak olursak resmi hali DE(H)B dir ve bu şekilde hiperaktivite bozukluğunun bu duruma her zaman eşlik etmediğini ifade eder.
Reklam
İki kardeş kavgası olan cemel
O meydanda h.z Esma ağlıyordu, efendimizden (sav) onlarca kez faziletini bizzat dinlediği h.z Ali ile karşı karşıya nasıl geldiğine bir türlü anlam veremiyor ve ağlıyordu h.z Talha ağlıyordu h.z Zübeyr ağlıyordu h.z hasan ağlıyordu ileride Kerbela'nin mahzun şehidi olacak olan h.z Hüseyin ağlıyordu Yasir ve sumeyenin kahraman evladı Ammar b. Yasir ağlıyordu biri daha vardı ağlayan velayet tahtının sultanı olan h.z Ali 'den başkası değildi ...
Xanimê
Ya reb tu tenê li min bi yarbe, Ev dinya bila li ser min barbe, Tu şînê bide min ez nawestim, Dê hezar salî welê rawestim, Heşt salin te xistim bin vî barî, Ez kirim dergehvanê vî arî, Ne min dikuje ne min dijîne, Her dem dilê minî bibirîne, Gava dibare weke xunave, Dema diêşe jana zirave, Kela gihanê li min didêre, Dil û hinavan li min dihêre, Herçiyên ko weke min bîne dîn, Her demê dixwazînin cegerxwîn, Derdê min hemû di dil dimîne, Li lewre holê timî bi birîne, Ez kurmê evînê dil sotîme, Kurdmancekim bendeyê Xanîme, Min can felata hemû Kurdane, Li nik şîna te gelek hêsane, Ez cendekekî bê dest û pême, Dil ketî û serxwoşê vê rê me, Yan derdê min bêxe gora şînê, Ya hin zêdetir bide min vînê, Da bikaribim liber xwe ragirim, Dilê xwe yê xêr hedî hê dagrim.
" O ilk günler Zübeyr b.Avvam h.z Ebubekir' in vesilesi ile LA İLAHE İLLALLAH MUHAMMED'UN RESULULLAH sözünü iman edenlerin beşincisi olacak ve bununlada bir ömür iftihar ederek ben iman edenlerin beşincisiyim diyecektir..."
Êvar hatibû Ro çûbû, reşahî daketibû Wext, wexta ceribandina rêyên nû bû Hevalekî wan li ber devê pencereyekê Yên din li hev runiştin Serî dan ser hev, gotina xwe yek kirin Ji wan re rêya revê diviyabû Wan hê gotina xwe temam nekiribû Hevalekî wan ê şerbaz Ku ji teyrê baz dûrbîntir Ji şêrê dirende xurtir bû
1.500 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.