Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur
Az yemekten daha kolay sindirilir tıka basa bir yemek. İyi bir sindirimin birinci koşulu tümden çalışmasıdır midenin. İnsan midesinin çapını iyi t a n ı m a l ı d ı r [kennen]. Öğün arasında bir şey yememeli, kahve içmemeli: kahve sıkıntı verir. Çay ancak sabahları yararlıdır, az ve koyu, çay gereğinden biraz açık olsa dokunur, bütün gün kırıklık yapar, güçten keser. Bunda herkesin kendine göre bir ölçeği vardır, kendi beğenisine göre bir sınır çizer. Çok sıkıcı bir ortamda çayla başlamak öğütlenir gibi değildir: bir saat önceden bir fincan koyu, yağı çıkarılmış kakao ile başlamak yeğlenmeli. – Elden geldiğince a z o t u r m a l ı: açık havada gezinirken doğmayan, kasların katılmadığı bir eğlenceyle bağlantı kurmayan herhangi bir düşünceye inanmamalı. Bütün önyargılar bağırsaklardan doğar. – İ h t i m a m . - Söylemiştim bir kez daha – kutsal tine karşı işlenen gerçek günah kaba ettir.
Ey insan ! Kulak ver! Derin gece yar ısı ne söyler ? " Uyudum, uyudum -, " Uyandım derin rüyalardan: - "Derindir dünya, " Daha derindir , gündüzün düşündüğünden. " Daha derindir acısı -, " H a z - daha derindir yürek acısından : " A cı d e r ki: Y o k ol! " Oysa tüm hazların istediği bengilik-, " Derin mi derin bengilik !"
Sayfa 332 - Türkiye İş Bankası Kültür YayınlarıKitabı okudu
Reklam
İzmler izmler
İnsan bazen kannakanşıkur ... ideal izmsü r r e a l i z m k a pi ta !iz mf emin iz msosya 1 izmk on- f orm izmliberalizmakyevelizmköm ün izmroma n tizmsep ti- sizmklasisizmdogmatizmd ualizmmarksizmegzis tansiyalizm- fütürizmsensualizmrealizmmodernizmpostmodernizmpozi- tivizmmonizmpiyetizmempirizmkritizmpanteizmplüralizmni- hilizmendüs triyalizmnominalizmpsikovitalizmreformizmo- toriteryanizmpanpsişizmpironizmfideizmleninizmpersonal- izmmanişeizmnaturalizmrasyonalizmfabyanizmspiritüalizm- materyazlimatezimon toloj izmkozmopolitanizmdeterminizm- mantıkçıampirizmhellenizmpragmatizmkemalizmpelagianiz- manarşizmadvaytizmegoizmantagonizmhümanizmantiloj iz- mantropoloj izmantropoteizmseksüalizmenerjizmlransenden- talizmsosyoloj izmşövenizmtaoizmteizmterörizmhomoteizm- pankozmozimkalvenizmantropomorfizmfaşizmpolitizmatha- natizmbiyoloj ikmekanizmbolşevizmoportunizmmaoizmbrah- manizmoperasyonalizmpopülizmperspektivizmgnostisizm- budizmsadizmdadaizmmime tizmfe tişizmkübizmdarwinizm- p ersp ek ti viz m d inam iz m fi z ika 1 iz md i yoriz m p a ns e ks üa 1- i z m egoizme kon om iz m em p e ry a 1 iz m h i !o te iz mh o ­ m in i z m k o 11 ek ti viz m pasif i z m s i n e ş i z ms in izmko rp ora- tiz m de on to l oj izim revizyon izmmaz oşizmn ihil iz m pa n lo- j izmo kkasyonalizmoryan talizm panen taizmsenkre tizm- sendikalizmtotalitarizm
“ İ n s a n h e r z a m a n i y i e y l e r. ” –Doğa bize bir fırtına gönderdiğinde ve bizi ıslattığında, onu ahlaksızlıkla suçlamıyoruz: peki zarar veren insanlara neden ahlaksız diyoruz? Çünkü onların keyfi davranan, özgür bir istenci olduğunu, doğada ise bir zorunluluk bulunduğunu kabul ediyoruz. Oysa bu ayrım bir yanılgıdır. Sonra: kasten zarar vermeyi bile her koşulda ahlaksızlık olarak tanımlamıyoruz; örneğin bir sivrisineği, sırf vızıltısı hoşumuza gitmediği için, hiç tereddüt etmeden, kasten öldürüyoruz; kendimizi ve toplumu korumak için bir suçlu kasten cezalandırılıyor ve ona acı çektiriliyor. Birinci örnekte kendini korumak ya da kendi keyfini kaçırmamak için kasıtlı olarak acı çektiren bireydir; ikinci örnekte ise devlettir. Her ahlak, m e ş r u m ü d a f a a durumunda kasten zarar vermeyi kabul eder: Yani kendini koruma söz konusu olduğunda. Ama bu iki görüş açısı, insanların insanlara yaptıkları tüm kötü eylemleri açıklamak için y e t e r l i d i r : insan haz almak, ya da acıyı savuşturmak ister; herhangi bir anlamda daima kendini korumak amacıyla eylemektedir. Sokrates ve Platon haklılar: İnsan ne yaparsa yapsın, her zaman iyidir yaptığı, yani: kendine(iyi) yararlı görüneni yapar, anlağının derecesine, akıllılığının her defasındaki ölçüsüne göre.
Ay insan deme aşkım şunlara ya…Lesgo
“Z?” Kafamı kaldırdım. “Ya artık orada değilse?” “O zaman çok fazla insan ölecek.”
Sayfa 207 - LapisKitabı okudu
P arasını p aylaşmak isteyen biri bulunmaz, ancak her insan y aşamını b irçoklarıyla p aylaşır. İ nsan m alvarlığını koru-mak konusunda oldukça h esaplı d avranır, ancak açgözlü o lmanın onur vesilesi s ayılacağı tek konu olan z amanın h arcanmasına gelince oldukça bonkör d avranırlar.
Reklam
z e h i r
Çünkü insan kötülük yapmıyorsa fırsat çıkmadığındandır.
Sayfa 242Kitabı okudu
"Bir kimse yumuşak davranmaktan mahrum ise hayrın tamamından mahrumdur." - H.Z. Muhammed (S.A.V)
Böyle Söyledi Zerdüşt'ten son alıntım olsun.
... Vakit yaklaşıyor: ey insan kulak ver! Bu konuşma hassas kulaklar içindir, senin kulakların için- d e r i n g e c e y a r ı s ı n e s ö y l e r ? (s.326) siz daha yüce insanlar, kurtarın mezarları, uyandırın cesetleri!.. uğulduyor çan, horulduyor hâlâ yürek, kazıyor hala ağaç kurdu, yürek kurdu. A h ! a h ! d e r i n d i r
Y e n i Z i n c i r l e r i H i s s e t m e m e k
Herhangi bir şeye bağımlı olduğumuzu h i s s e t m e d i ğ i m i z sürece, kendimizi özgür sanırız: insanın ne denli gururlu ve iktidar düşkünü olduğunu gösteren yanlış bir çıkarımdır bu. Çünkü burada, a l ı ş ı l m ı ş bir bağımsızlık içinde yaşadığı, bunu istisnai bir biçimde yitirdiğinde karşıt bir duygu hissedeceği varsayımıyla, bağımlı olduğu anda bunu her koşulda fark etmesi ve bilmesi gerektiğini kabul eder. — Peki ya bunun tersi doğruysa: insan daima çok yönlü bir bağımlılık içinde yaşıyor, ama kendini ö z g ü r sanıyor, zincirin baskısını uzun bir alışkanlık sonucu a r t ı k h i s s e t m i y o r s a? Yalnızca yeni zincirlerden rahatsız olur ancak: — “İstenç özgürlüğü” y e n i zincirleri hissetmemekten başka bir şey değildir aslında.
Reklam
Sizin fikriniz?
Kadınlar, güçlü olmak için oyun oynuyorlar. Kadınlığın te­melinde olan şefkat ve teslimiyeti bir yana bırakıp güçlü görün­mek adına asık yüzlü, inat, iddiacı ve sert olmaya çalışıyorlar. Erkekle güç çatışmasına giriyorlar. Evlerde yaşanan huzursuzlukların çoğunun temelinde kadın-erkek güç çatışması vardır. Rabb'imiz, güç çatışmasına girmesinler diye, kadınlara gizli güçler, erkeklere açık güçler vermiş. Birbirlerini tamamlasınlar diye. Kadın kendine verilmi§ güç ve kabiliyeri kullanınayıp er­ keksi roller alarak, erkek silahı ile silahlaruyor. Kendine bir za­ rar gelmesin diye de kibirden bir kalkan örüyor. Evlendirme programianna bir bakın, kadınların ne hale gelmi§ olduğunu görürsünüz. Erkekler güçlüdürler; fakat kadına kar§ı zayıftırlar. H z . Mevlana bunu güzel bir misaile anlatır: "İnsan, yiğitlikte Zaloğlu Rüstem bile olsa, Hamza'dan bile cesur olsa yine de hükmetme hususunda kansının esiridir. Gö­ rünü§te su, ate§ten üstündür... Fakat ikisinin arasına bir tence­ re (sevgi) girdi mi ate§ o suyu kaynatır, buharlaştırır, yok eder. Görünü§te su nasıl ate§ten üstünse sen de kadından üstünsün; fakat hakikatte ona mağlupsun, onu istemektesin." "Şah bile sevgiye kuldur, köledir." Kadının asıl istediği sevgi­ dir. Sevgiyi de erkekten kavga ederek alamaz . Bu yüzden de ka­ dını mutlu etmeyecek sahte güçler, kadına yük olmaktan ba§ka bir i§e yaramaz.
"Bulunduğun konumda çok iyi şeyler yapabilirsin," dedi Jay tiksintiyle yüzünü buruşturarak. "Muazzam bir gücün var. Sense onu, ataerkilliği değiştirmek yerine beslemek için kullanmayı seçiyorsun." (...) “Yanılıyorsun," dedi bana bakarak. "Diyelim ki tüm halkaları yok ettin, Z. Diyelim ki yapmaya karar verdiğin şeyi başardın. Bir saniyeliğine bile olsa, bunun böyle kalacağına gerçekten inanıyor musun? Hah! Ortalık yatıştığı anda kötülük çoktan imparatorluklarını yeniden inşa ediyor olacak, bu kez öncekinden daha güçlü ve daha iyi." Sanki hayal görüyormuşuz gibi Jay ve bana baktı. “Kötülükten asla kurtulamayacaksınız. Hiçbir zaman." Haksız değildi ama bu, çürümüş ruhların oluşturduğu lağım çukuruna büyük bir çukur açıp bir iktidar boşluğu yaratamayacağım anlamına gelmiyordu. Hayatım boyunca insan kaçakçılığını tamamen ortadan kaldırabileceğim gibi bir hülyaya dalmamıştım. Fakat mesele hiçbir zaman bu olmamıştı. Lanet olası asıl mesele bu kızları, bu çocukları kurtarmak ve onlara elimden geldiğince ikinci bir yaşam şansı vermekti. Planım her zaman hükümetin insanlar üzerinde olan gizli kontrolünü ve insan ticaretindeki elini ortadan kaldırmak olmuştu. Bu başlı başına dünyada önemli bir fark yaratacaktı. Ben öldükten çok sonra bile devam eden bir savaş olacaktı. Önce güneş patlayacak ve dünya bozulacak, sonra daha mükemmel bir dünya var olacaktı. Bu gerçekleşmeden önce insanlar kendi soylarını tüketeceklerdi.
Sayfa 23 - E-kitap/ Clarie Seinburg&Jay&ZadeKitabı okudu
" Dünyadaki her şey: delilik ve bilgelik, zenginlik ve yoksulluk, sevinç ve acı; bunların hepsi boştur, hiçtir. İnsan ölüp gider ve ardından hiçbir şey kalmaz. Ve bu saçmadır."der. H.z. Süleyman (a.s)
Sayfa 76 - ÇalıkuşuKitabı okudu
Y a l n ı z l ı k h a s t a l ı k t ı r.
insan kendi başınaysa da, yani yalnızsa ve yalnızlaşmışsa, bu da korkunç bir durumdur.
Sayfa 51
95 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.