Mesela Atatürk, safiye Ali'yi sevmesini, bu tür müziği iyi bilmesine ve alaturka repertuarı çok sevip dinlemesine rağmen, garip musikisinin, bilhassa çok sesli, çok örgütlü Opera, senfoni orkestrası gibi kurumların önemi üzerinde duruyor. Aslında bu memleket bunları 19. asırda dinlemiş. Hatta Sultan Abdülaziz ve Sultan Murat gibi Batı tarzında ürün veren Bestekar padişahlar bile var. Lakin Atatürk'ün önemi, sanatları dar bir gruptan çıkartıp kurumlaştırması, okullaştırması ve yaymasıdır.