Darwin'e kadar her oluşumun arkasında bir akıl olduğu düşünülüyordu. Etrafımıza baktığımızda gördüğümüz "düzen" sanki bir tasarımcının elinden çıkmış gibiydi. Oysa artık biliyoruz ki başlangıçta akıl yoktu, sadece etkenler vardı. Dünyanın ortaya çıkmasının, üzerinde bir yaşam oluşmasının amacı yoktu; hiçbir şeyin işlevi bile yoktu. Özetle evrende ereksellik diye bir şey yok.