Şems-i Tebrizi nin 40 kurali
1.kural yaradanı hangi kelimelerle tanımladığımız, kendimizi nasıl gördüğümüze ayna tutar. şayet tanrı dendi mi öncelikle korkulacak, utanılacak bir varlık geliyorsa aklına, demek ki sende korku ve utanç içindesin çoğunlukla...yok eğer tanrı dendi mi evvela aşk, merhamet ve şefkat anlıyorsan, sende de bu vasıflardan bolca mevcut
Bâtıl hemîşe bâtıl u bîhûdedir velî Müşkil budur ki sûret-i hakdan zuhûr ede Bâkî Batıl, hep hilaf-ı hakikat ve boşunadır. Onu sorun hâline getiren suret-i hakta görünmesidir.
Reklam
“çokluk yok, yalnızca varolanın kendisi var.” Aristo, fizik "Suret ve taayyünler ile çoğalsa bile, hakikat, birdir." İbn Arabi, füsus
Hakikat aynası
Kalp ayna mesanesindedir. Bir şey aynanın karşısında olursa ayna o suretle vasıflanır. Kainatın suret ve nakışları o kalpten mahvedilirse gönülde yalnızca bir hakikatten başka hiçbir şey kalmaz. Hace Ubeydullah Ahrar Hz.
Sayıklama ve Çağrışımlardan Rüyâlara 8 Ocak 2023 “Bir âlem kurulur gibi yeniden Baştanbaşa hayâl, düşünce, rüyâ”
Şibli'ye, "Sana hakikat yolunu gösteren kim oldu?" diye sormuşlar, "bir köpek", demiş şeyh ve anlatmış: "Bir gün, bir su kıyısında, susuzluktan ölmek üzere olan bir köpek gördüm. Köpek, içmek için suya her hamle edişinde suda kendi suretini görüyor ve bunu başka bir köpek sanıp korkuyla geri kaçıyordu. Sonunda susuzluğu içindeki korkuya üstün geldi ve köpek suya atladı. Atlamasıyla da sudaki suret kayboldu. Gereksindiği şeyle kendisi arasındaki engel, kendisiydi. Ben de, kendim sandığım şeyin aslında içimdeki engel olduğunu anladığımda engel ortadan kalktı. Ama bana yolumu ilk gösteren bu sokak köpeği oldu. "
Reklam
Şibli'ye, "Sana hakikat yolunu gösteren kim oldu?" diye sormuşlar, "bir köpek", demiş şeyh ve anlatmış: "Bir gün, bir su kıyısında, susuzluktan ölmek üzere olan bir köpek gördüm. Köpek, içmek için suya her hamle edişinde suda kendi suretini görüyor ve bunu başka bir köpek sanıp korkuyla geri kaçıyordu. Sonunda susuzluğu içindeki korkuya üstün geldi ve köpek suya atladı. Atlamasıyla da sudaki suret kayboldu. Gereksindiği şeyle kendisi arasındaki engel, kendisiydi. Ben de, kendim sandığım şeyin aslında içimdeki engel olduğunu anladığımda engel ortadan kalktı. Ama bana yolumu ilk gösteren bu sokak köpeği oldu. "
Şems-i Tebrizi'nin Aşk Romanında Geçen 40 Kuralı:
1. Yaradanı hangi kelimelerle tanımladığımız, kendimizi nasıl gördüğümüze ayna tutar. Şayet Tanrı dendimi, öncelikle korkulacak, utanılacak bir varlık geliyorsa aklına, demek ki sende çoğunlukla korku ve utanç içindesin. Eğer, Tanrı dendi mi evvela aşk, merhamet ve şefkat anlıyorsan, sende de bu vasıflardan bolca mevcut demektir. 2. Hak yolunda
Şibli'ye, "Sana hakikat yolunu gösteren kim oldu?" diye sormuşlar, "bir köpek", demiş şeyh ve anlatmış: "Bir gün, bir su kıyısında, susuzluktan ölmek üzere olan bir köpek gördüm. Köpek, içmek için suya her hamle edişinde suda kendi suretini görüyor ve bunu başka bir köpek sanıp korkuyla geri kaçıyordu. Sonunda susuzluğu içindeki korkuya üstün geldi ve köpek suya atladı. Atlamasıyla da sudaki suret kayboldu. Gereksindiği şeyle kendisi arasındaki engel, kendisiydi. Ben de, kendim sandığım şeyin aslında içimdeki engel olduğunu anladığımda engel ortadan kalktı. Ama bana yolumu ilk gösteren bu sokak köpeği oldu. "
KABİR AZABI...
- "Kabir azabında elem ve uzviyetin suret ve şekli değil, bizzat kendisi tecelli eder. Uykuda duyulan azap hakikî bile olsa, nihayet dünya âlemlerinden biridir. Kabir azabı ise uhrevîdir. Ve aralarında büyük fark vardır. Dünya azabı, ahiret azabına nisbetle bir hiçtir! Cehennem kıvılcımlarından bir tanesi dünyaya düşse her şey kül olur. Kabir azabını rüyâdaki acı gibi bilmek, azabın suret ve hakikatine nüfûz etmemekten ve bâtıl bir anlayıştır."
Esseyyid Abdülhakim Arvasi
Esseyyid Abdülhakim Arvasi
Salih Mirzabeyoğlu
Salih Mirzabeyoğlu
Sefine
Sefine
sahife 187. 4.Levha -Şuur ve Kâinat- Hakikat-i Ferdiyye, İBDA Yayınları
Reklam
RUH, MİSÂL ve MADDE ÂLEMİ
- "Masiva" ismi verilen imkânlar âlemi üç kısma bölünmüştür. Misâl âlemi, ruh âlemiyle, madde âlemi arasında berzah, kavşak çizgisidir. Misâl âlemi ayna gibidir. Ruh ve madde âlemleri arasındaki mânâlar bu aynayla, lâtif sûretler hâlinde akseder. Ruh ve mânâ âleminden her mânâ ve hakikat için misâl âleminde hususî bir heyet ve suret vardır. Bununla beraber misâl âlemi, aslında suretler ve şekillerin âlemi değildir. Öbür kendilerine akseden mânâ ve hakikatlerin, suret ve şekil hâlinde toplayıcısıdır.. Bizzat kendisi, yâni misâl âlemi, aslında saf ve berrak bir aynadan ibarettir ki, ayrıca bir suret ve şekil belirtici olmaktan uzaktır. Onda görünen renk ve çizgiler, daima dışarıdan gelmedir."
Esseyyid Abdülhakim Arvasi
Esseyyid Abdülhakim Arvasi
Salih Mirzabeyoğlu
Salih Mirzabeyoğlu
Sefine
Sefine
sahife 186-187. 4.Levha -Şuur ve Kâinat- Hakikat-i Ferdiyye, İBDA Yayınları
HAYÂLÎ KEŞİF: RÜYÂ...
- "Hayâlî keşif diye isimlendirilen rüyâların izâhı şöyledir ki, ruh uyku hâlinde gaibler âleminden bazı mânâ ve suretleri görür; nefs de ruha ilişkisi bakımından o görüş ve anlayışta ruha ortak olur. Hayâl kuvveti gaiblerden devşirdiği surete kendi elbisesini giydirince, ruh da onu o elbise içinde müşahede eder. Rüyâ tabircisi, o hayâl elbisesinin altındaki hakikî suret ve mânâya ulaşarak ruhun gaibler âleminde gördüğü şeyin hakikatini bildirir.. İşin sıhhati bakımından rüyâyı görenin hâli, zamanı, mekânı, muhiti ve tâbircinin hâli, şanı ve anlayışı birer mühim ölçüdür."
Esseyyid Abdülhakim Arvasi
Esseyyid Abdülhakim Arvasi
Salih Mirzabeyoğlu
Salih Mirzabeyoğlu
Sefine
Sefine
sahife 186. 4.Levha -Şuur ve Kâinat- Hakikat-i Ferdiyye, İBDA Yayınları
Resim