İnanç krizi- Budala- Hans Holbein- İsa tablosu
İnanç ne kadar güçlü ve ısrarcıysa o kadar kırılgan olur.
Genç Hans Holbein, Rotterdamlı Erasmus (1523)
"Resim, onu incelikle yontulmuş Klasik motifli bir gömme ayakların yanında ayakta dururken göstermektedir, duyarlı ellerini ise Yunanca "Herkül'ün İşleri ve Latince "Rotterdam Erasmus" yazan bir kitabın üzerine koymuştur."
Dünya Sanat Tarihi
Dünya Sanat Tarihi
s.463
Reklam
~ “Bir sonraki odaya açılan kapının üzerinde, boyutlarıyla oldukça tuhaf bir tablo vardı. Uzunluğu yaklaşık iki arşın, eni en çok otuz santimdi. Haçtan yeni indirilmiş bir İsa tablosuydu bu”. (Sayfa 276) ~ “Ama bu.. Hans Holbein'in tablosunun kopyası bu... Yurtdışındayken görmüştüm aslını hala unutabilmiş değilim”. (Sayfa 277) ~ “Bu tabloya bakmayı seviyorum, diyordu. Hayır, sevmiyor, bakma ihtiyacı hissettiği için bakıyor”. (Sayfa 292)
Budala
Budala
images.app.goo.gl/nsidBh2eFAKnzVss7
Elçiler Tablosu
Hans Holbein tarafından 1533 civarında yapılmış bir tablodur. Alt kısmında bulunan, şekli bozulmuş ve ancak belirli bir açıda bakıldığında ne olduğu anlaşılabilen bir kafatası figürü vardır İçerik: Tabloda, iki kişi kolları yanlarındaki masanın üzerinde olacak şekilde resmedilmiştir. Bu iki kişiden soldaki; Fransa'nın o dönemki Londra
Ressamının adıyla anılan Türk Halıları
Hans Holbein tablolarında Erken Dönem Osmanlı halılarını o kadar çok resmeder ki, bu halılar bir süre sonra ''Holbein Halıları'' adıyla anılmaya başlar. ''Halıcılık Tarihi ve Türk Tarihinde Halıcılık'' başlıklı yazımızı daha detaylı okumak ister ve tabloları da incelemek isterseniz internet sitemizi ziyaret edebilirsiniz. kultursanatduvari.com/halicilik-tarih...
Reklam
Hayatım boyunca birçok kez şüphe duydum; bazen varlığımın gerçekliği bile benim için bir soru haline geldi. Ancak yaratıcı hakkında, tek bir an bile, bir kez bile, herhangi bir şüphe duymadım. Dinden uzakken de yakınken de, mutlu ya da hata içinde kıvranırken de; bir yerlerde onun var olduğunu hep bildim. Bu yüzden anlayamadım. Yaratıcı hakkında bu denli tartışmalarının sebebini bir türlü anlayamadım. Osiris ile Horus arasındaki ilişkinin detayını, ya da Hans Holbein'in rönesans tablosundaki kadın başlığı imgelemelerini dahi tartışmakta anlam buldum; ama hiçbir zaman o'nun olmadığı düşüncesinde bir mana bulamadım. Ölene dek tüm gücümle inanç özgürlüğünü müdafaa edeceğim elbette; ama bu karanlık dünyada hiçbir ışık hüzmesinin, onun varlığın bilgisi kadar kadar kalıcı ve güç verici olmadığını; dehlizlerdeki anlık parlamaların, kalıcı bir güneşin yanında asla tatmin ve ısıma vermeyeceğini de her zaman, her yerde, dilim büküldüğünce ifade etmeye de devam edeceğim. Devam edeceğim. Onun buna ihtiyacı olmasa da; benim buna ihtiyacım olduğu için. 03/09/2020 Hatice Acar
HANS HOLBEIN
°•~Hiçbir şey rastlantıya bırakılmamış gibi görünüyor.Tüm kompozisyon öylesine mükemmel bir biçimde dengelenmiş ki, her şey "apaçık" ortada.Holbein ''ın asıl amacı da bu zaten.Daha önceki portrelerinde, resmi yapılan kişiyi, ömrünü geçirdiği nesneler arasına yerleştirip , bunların aracılığıyla onun kişiliğini verirken ayrıntıları yorumlamaktaki mükemmel becerisini sergileme fırsatı arıyordu.Kendini öne çıkarmak ,izleyicinin dikkatini tablo için poz veren kişinin dışına dağıtmak istemiyordu. İşte bizim de ona duyduğumuz asıl hayranlık, bir sanatçı olarak, kendini bu ustaca geri çekişidir.~°•
ÇOK HOŞ BİR HİKAYE DAHA
Kimileri de güneş gibi ışık saçan bu tip insanları fark eder ve kendi kendilerini bulmalarına ve ışık saçmalarına yardımcı olur. Ingiltere krallarının en ünlü ve güçlülerinden biri olan 8. Henry'nin saray ressamı Hans Holbein Jr evine çalışırken ziyarete gelen bir İngiliz lordunu kapıdan çevirmiş. Lord ve arkadaşları kendilerine saygı duymayan