İnsan parça parça yaşlanır.. Ve sonra bir anda ruh yaşlanmaya başlar; çünkü beden yaşlanmış olabilir ama ruhun hâlâ kendi arzuları, kendi anıları vardır, hâlâ arar, hâlâ sevinir, hala neşe arzusu duyar. Ve neşe arzusu bitince geriye sadece anlar ya da kibir kalır işte o zaman insan gerçekten yaşlıdır nihai olarak
İnsan yavaş yavaş yaslanır: önce hayattan ve insanlardan alınan zevk yaslanır, bilirsin, yavaş yavaş her şeyi fazlasıyla gerçek olur, her şeyin anlamını anlarsın, her şeyi ürkütücü bir sıkıcılıkla tekrar eder.