Abdullah Çatlı cezaevindeyken sıkı yönetim altında tutuluyordu. Bu sıkı gözetim “tehlikeliler” bölümüne alınmasına mektuplarının sansüre uğramasına, yiyeceklerine hap katılmasına, şu veya bu görünümlü ajanlarca işkencelere maruz kalmasına ve en önemlisi mahkemelerde kendini savunacak okazyonların tanınmamasına kadar dayanıyordu