Batılı diplomatlarda kendi yönlerinden bu millet kavgasından pek gaddarcasına istifadeye girişerek, Ermenilerin milli duygularını tahrik edip, Türkiye’ de Ermeni sorunu meydana çıkardılar…
Türkler, tarih boyunca propaganda karşısında pasif kalmıştır. Bu durum bizi suçlu gibi göstermiş, karşı tarafın karalama ve iftira atmasını serbest kılmıştır. Bu nedenle, tarihte provakotörlerin bir kaşık suda kopardıkları fırtınaya karşın haklarımızı koruyamayışımız, cevap hakkımızı da kullanamamamıza neden olmuştur. En canlı örneği, Ermeni soykırım propagandasında yaşanmıştır.