Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur
Bu yüksek tüketim hızı, insan ve hayvan yaşamı için elzem olan çevremizin sağlığı ve iklim krizi ile mücadeleye dair hiç ders almadığımızın çok açık bir göstergesi. Prof. Dr. Özge Karadağ Bahçeşehir Üniversitesi
Kuşkuculuk tehlike demektir.
Kuşkuculuk yerleşmiş kurumlara meydan okur. Ortaöğretim çocukları da dahil olmak üzere herkese kuşkucu düşünme alışkanlıklarını benimsetirsek, insanlar büyük olasılıkla kuşkuculuklarını UFO'lar, aspirin reklamları ve 35 000 ya­şındaki medyumlarla sınırlamayacak; belki de ekonomik, toplumsal, siyasal ya da dinsel kurumları zorlayıcı sorular sormaya başlayacak­lardır. Belki güç sahiplerinin görüşlerini değiştirmeyi de başarabilir­ler. O zaman uygarlığı ne kadar ileri taşımış olacağız dersiniz?
Sayfa 421 - Tübitak Popüler Bilim Kitapları 6.Basım Aralık 1999Kitabı okudu
Reklam
Bugün yaşamımızın her alanında, hemen her an etkisi olan bili­mi, bilimsel düşünceyi ve bunların değerini anlamaya çalışmamız bence uygar ve çağdaş olmanın bir gereğidir. İnsanlığın ortak ha­zinesi olan bilim herkese açıktır. Çocuklarımızın ileride gerçekten özgür ve mutlu bireyler olmalarını istiyorsak okullarımızda bilim­sel düşenceyi onlara daha zevkli, daha iyi anlatabilmenin yollarını mutlaka bulmalıyız. Prof. Dr. Tosun Terzioğlu
Tübitak Popüler Bilim Kitapları 6.Basım Aralık 1999Kitabı okudu
"Eğer halkta, halklarda dindarlık olmaz ise ne bilim, ne felsefe, ne sanat, ne politika, ne de teknoloji insanları kötülükten, hayatın zorluklarından kurtarabilir. Dinden değil, dindarlıktan bahsediyorum. Dinlerin sayısı fazla olabilir, nitekim, öyledir. Ama dindarlık farklı dinlere mensup insanların tamamına özgü ortak bir özelliktir. “Ben sendeyim, sen de bendesin, biz dünyada dünya da bizdedir, hepimiz bir bütünüz. Dünyaya zarar verirsen, insanlara veya hayvanlara kötülük yaparsan, kendine zarar vermiş, kendini sakatlamış ve hayatını karartmış olursun. Dindarlık işte budur. Her şeye ve herkese karşı hissedilen temiz, ışıklı ve yaratıcı sevgi duygusudur. Dosta ve düşmana, Tanrıya ve bir kurbağaya, Rafael’e ve bir taş ustasına olan sevgidir."
Sayfa 206
Dante, Zambaklar
_Ölmedim ama diri de değilim. _Bu rezil durumdakiler yani Araf'ta bulunanlar. Yaşarken kötülük yapmadıkları için Cehennem’e atılmazlar ama iyilik de yapmadıkları için Cennet'e de alınmazlar. _Cehennem ümidin olmadığı yerdir. Hiçbir ümidin kalmaması, hayatta cehennemi yaşamaya denktir. Cehennemde belki acı çekilir ama ölünmez. _Tanrıyı
_İslam = Arapçılıktır. Asimilasyonla inananı araplaştırır. Her müslüman halk, araplaşmaya mahkumdur. Kuran’ın kendisi, Araplar için Arapça olduğunu söyler.(Şura 7) İnsanın tüm yaşantısı, giyimi, yemesi, içmesi, gezmesi, eğlenmesi, sevmesi, düşünmesi ve inanması “çöl bedevîlerinin kabile kanunu” ölçütlerine göre ayarlanmaktadır. İslamlaşarak milli
Reklam
_Işık bekliyor, fakat karanlığa sığınıyoruz. İncil _Karanlığa lanet etmektense, bir mum yakmalıyız. _Neyin doğru olduğu umurumuzda mı? Fark ediyor mu? _Gerçek bilgelik, sınırlarımızı bilmekte yatar _Can sıkıcı ve sevimsiz görünse de bilimsel yöntemin önemi, bilimsel bulgulardan çok daha büyüktür. _Edilgen taraf, baskın tarafın yanılsamalarına
_Medeni dünyamız, şövalyelerle, askerlerle, avukatlarla, rahiplerle, filozoflarla ve daha bilmediğim başkalarıyla karşılaştığınız büyük bir maskeli balodan başka nedir ki? Fakat göründükleri kişiler değillerdir bunlar; sadece birer maske ve kural olarak da onun arkasında daima servet avcılarıyla karşılaşırsınız. Örneğin birisi hukuk maskesini
...Doğadaki gizli bütünlük, altta yatan ortak biçim fikri herkese çekici geliyordu ve sahte bilimcilere ve takıntılı kişilere esin kaynağı olma gibi talihsiz bir öyküsü vardı...
Sayfa 195 - ALFA Bilim, 5. Baskı: Ağustos 2022, İstanbul/BayrampaşaKitabı okudu
Ütopyacılık
Ütopyacılık, mükemmel bir toplum yaratmanın mümkün olduğu inancıdır. Adını 1516 da İngiliz hümanist ve devlet adamı Sir Thomas More tarafından yayımlanan kurgusal bir siyasi eser olan Ütopya'dan alır. Bu çalışmada More, Atlantik'in ortasında yeni keşfedilen Utopia (Yunanca ''hiçbir yer'') adlı kurgusal bir adayı anlatır. Bu ideal devlette, herkes birbiriyle işbirliği yapar; hem erkekler hem de kadınlar tarlalarda ve ticarette birlikte çalışır. Herkese eğitim imkanı sağlanır ve bütün mülkler ortaktır. Aslında bu eser, komünizmin erken bir biçimini tanımlar. Siyasi anlamda ütopyacılık terimi imkansızlık taşır. Komünizm, sosyalizm eve anarşizm, sağcılar tarafından, insan doğasının karanlık tarafını görmezden gelen karışık kafaların iyi niyetlerinin ürünleri olarak görülegelmiştir. Eleştirmenler ''mükemmel'' toplumlar yaratma girişimlerinin kaçınılmaz olarak ''toplum mühendisliği'' olarak kınadıkları şeyi içerdiğini öne sürer. Bunların en uç örnekleri, her ikisi de çok büyük acılar yaşatan Stalin yönetimindeki Sovyetler Birliğinin zorunlu kolektivizmi ve Mao idaresindeki Çin'de yapılan Kültür Devrimidir.
Sayfa 236 - Kronik KitapKitabı okudu
Reklam
Çocukluk çağında yaşadıklarımızın, yaptığımız işin, alışkanlıklarımızın ve daha birçok faktörün genlerimizin ifadelerini etkileyebildiğini unutmayın.
Sayfa 19 - Mustafa ÇETİNER
Derin denizde hareket eden denizaltılar, riskli bir ortamda çalışıyor ve işler bir anda ters gidebilir.
Sayfa 18 - Batuhan SARICAN
Çoğu su altı araştırmaları ve açık denizdeki endüstriyel çalışmalar, "insansız" ve robotik araçlar kullanılarak yürütülüyor.
Sayfa 18
Etik kavramları çiğneyerek, hak gaspı ile, o kadar çok kötü örnek, kısa yoldan, kendi hayatını kurtardı ve kendisini "başarı hikayesi" olarak teşhir etti ki, uzun yoldan gitmek aptallık olarak nitelendirilmeye başlandı.
Sayfa 15 - Tanık TÜRKOĞLU
231 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.