Bu koşullarda, dünyanın her olayı bana ancak fırsat (yararlanılan, kaçırılan, boşverilen, vb. fırsat) olarak görünebiliyorsa, ya da, daha da iyisi, başımıza gelen her şey bir şans gibi düşünülebiliyorsa, yani her olay bize ancak varlığımızın içinde soru olan bu varlığı gerçekleştirme aracı olarak görünebiliyorsa ve başkaları da, aşılmış aşkınlıklar olarak, fırsatlardan ve şanslardan başka bir şey değillerse, kendi-içinin sorumluluğu yaşanan-dünya olarak bütün dünyaya yayılacaktır. Kendi-için, içdaralmasıyla kendini tam da böyle kavrar, yani ne kendi varlığının, ne başkasının varlığının, ne de dünyayı oluşturan kendindelerin temeli olan, ama kendisinde ve kendisi dışındaki her yerde varlığın anlamına karar vermek zorunda olan bir varlık gibi. Sorumluluğu savsaklamaya kadar uzanan bir sorumluluk içine fırlatılmış olmak durumunu içi daralarak fark eden kişinin, artık ne vicdan azabı, ne pişmanlığı, ne de mazereti vardır; o artık, kendi kendisini bütünüyle keşfeden ve varlığı bizatihi bu keşifte yatar bir özgürlükten başka bir şey değildir. Ama bu kitabın başında işaret etmiştil çoğu zaman, kendini aldatma içinde içdaralmasından kaçarız.
Sayfa 655 - İthaki
...Oğuzhan Âsım GÜNEŞ...
"Demeliyim ki şu hayat bir katre-i andır Varlıkta hiçlik ve hiçlikte varlık aşktandır Nefsi sorarsan o emmarede bir çıyandır Küfür kuytularda giz şimdilerde ayandır Bu ıstırap miskinden zahitlere beyandır Muttasil-ı muştuya mazhar Hakk'a uyandır Maksudu İlahî olanın ameli püryandır O zaman-ı ahir cehennem gibi üryandır Had ile fiil kulda
Sayfa 144
Reklam
Prens Valkovsky ile Vanyanın lokantadaki konuşması
- Evren bile benim için yaratılmıştır. Bakın dostum, dünyada hâlâ mutlu olunabileceğine inananlardanım. İnançların en güzelidir bu, çünkü buna inanmayan yaşama gücünü yitirir, kendi kendini zehirlemek zorunda kalır. İşittiğime göre budalanın biri öyle yapmış. Felsefeye öylesine dalmış ki, her şeyi, kişi-oğlunun koyduğu en olağan kuralları bile
Sayfa 283Kitabı okudu
Varlık ve Hiçlik
Kendini dünyada bulduğu andan itibaren başlayan bir sorumluluğa firlatılmış varlık koşulunun dehşetle farkına varan kişinin artık vicdan azabı ya da pişmanlığı ya da özrü yoktur; o, mükemmel bir şekilde açığa çıkmış ve varlığı bu açığa çıkışın içinde yatan bir özgürlüktür yalnızca. Ama (...) çoğu zaman kendimizi kandırma yoluyla bu dehşetten kaçarız.
Sayfa 139
Bildiğini üzere, hayatın ana fikri, dünyanın konularıyla çelişiyor. Ufkumdaki tabelalar yalnızca dehşetengiz ihtimalleri gösteriyor: Katışıksız hiçlik ya da cehennem azabı. Üslubunuzu ve yöntemlerinizi sorgulamak bana düşmez ama gerçekten insanları cayır cayır yakıyor musunuz? Sizi, ölümden sonra dirilişi, melekleri, peygamberlerin mucizelerini...kısacası insanı mümin katına yükselten önermeleri, bir hipotezin parçaları olarak düşündüğümde, tablodaki yegane somut veri kıyamet. Sanırım, zihnimin çarklarına, umutsuzluğun yağı bulaşmış. İnsanların size iman etmesi, cidden önemli mi? İtaat ve teslimiyet talebiniz, ilahi azametinizle çelişmiyor mu?
Sayfa 174Kitabı okudu
Ufkumdaki tabelalar yalnızca dehşetengiz ihtimalleri gösteriyor: Katışıksız hiçlik ya da cehennem azabı.
Reklam
“Hiçliği bir atkı gibi boynuna dolar, ne var ki, hiçlik bir türlü boğmaz onu.”
Hiçliği atkı gibi boynuna dolar, ne var ki, hiçlik bir türlü boğmaz onu.
Reklam
. Ufkumdaki tabelalar yalnızca dehşetengiz ihtimalleri gösteriyor: Katışıksız hiçlik ya da cehennem azabı. .
Sayfa 174
Varlık koşulunun dehşetle farkına varan kişinin artık vicdan azabı ya da pişmanlığı ya da özrü yoktur; o, mükemmel bir şekilde açığa çıkmış ve varlığı bu açığa çıkışın içinde yatan bir özgürlüktür yalnızca. Ama çoğu zaman kendimizi kandırma yoluyla bu dehşetten kaçarız..
Kendini dünyada bulduğu andan itibaren başlayan bir sorumluluğa fırlatılmış varlık koşulunun dehşetle farkına varan kişinin artık vicdan azabı yoktur.
20 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.