"Onlar ümidin düşmanıdır sevgilim
Akarsuyun
Meyve çağında ağacın
Serpilip gelişen hayatın düşmanı .
Çünkü ölüm vurdu damgasını alınlarına
-çürüyen diş , dökülen et-
bir daha geri dönmemek üzere yıkılıp gidecekler.
Ve elbette ki sevgilim , elbet
Dolaşacaktır elini kolunu sallaya sallaya
Dolaşacaktır en şanlı elbisesiyle :
işçi tulumuyla bu güzelim memlekette hürriyet . "
Nazım Hikmet
Bütün dünyayı, kocaman bir ülke olarak görmek istiyordu Sabahattin.
Din, dil, ırk, cinsiyet ayrımı yapılmayan, kavgasız gürültüsüz, barış ve huzur içinde yaşanan bir dünyanın vatandaşı olmak istiyordu.
iyi ve kötü kavramlarına eğer insan hayat için kullanıyorsa,
pek de itibar etmemek gerekir. Çünkü bu iki zıt kavram birbirinin
kardeşidir, genellikle el ele dolaşır.