Ahmet, bir alıntı ekledi.
11 saat önce · Kitabı okudu · Beğendi · 8/10 puan

Güntülü: Ben gönüllere tek başıma hükmetmek isterim. Uğrumda ölenlerin idamla veya susuz kalarak can vermeleri bana aynı derecede zevk verir.

Ruh Adam, Hüseyin Nihal Atsız (Ötüken)Ruh Adam, Hüseyin Nihal Atsız (Ötüken)
KAMİL ANŞİN, bir alıntı ekledi.
17 May 17:49 · Kitabı okudu · Beğendi · 8/10 puan

Bence insanlara hükmetmek arzusu manasızdır... Etrafımız o kadar çirkefle dolu ki, temiz kalmak için bir tek çare kendi dünyamıza çekilmek ve muhitle, hiç olmazsa manen, alakamızı kesmektir!

İçimizdeki Şeytan, Sabahattin Aliİçimizdeki Şeytan, Sabahattin Ali
Küçük kara balık, bir alıntı ekledi.
17 May 14:31 · Kitabı okuyor

Önceden sen söylemek istiyordun ve şimdi kimsenin söyleyemeyeceğini fakat sadece şarkı söyleyebileceğini biliyorsun; önceden başkalarının ruhlarına girmek istiyordun ve şimdi her ruhun, senin ruhun misali tek, girilmez, aşılmaz olduğunu biliyorsun, dost ve kardeş. Eğer hükmetmek istiyorduysan, her şey senin olduğu için hiçbir şeyin senin olmadığını biliyorsun.

Düşsel Konçerto 1, Giovanni PapiniDüşsel Konçerto 1, Giovanni Papini
Menekşe, bir alıntı ekledi.
 17 May 12:35 · Kitabı okudu · 8/10 puan

'Başörtülüler daha iyi Müslüman mıdırlar'a gelince .. Dini ibadetlerin her zaman hatırlatıcı bir rolü vardır. İmam Ebu Hanife zahire göre hükmetmek üzerinde durur. Dışarıdan bir insanın nasıl göründüğü, Müslüman bir toplum için önemlidir. Fakat bu sadece toplumsal düzenleme içindir. Yoksa kimin daha iyi Müslüman olduğunu Allah'tan başkası bilemez.

Emanetten Mülke, Nazife Şişman (Sayfa 179)Emanetten Mülke, Nazife Şişman (Sayfa 179)
Aziz Erdoğan, bir alıntı ekledi.
17 May 12:19 · Kitabı okudu · Puan vermedi

Sanatın amacı kanunlaştırmak ya da hükmetmek değil her şeyden önce, anlamaktır.

Sanatçı ve Çağı, Albert Camus (Sayfa 3 - Bilgi Yayınevi - epub)Sanatçı ve Çağı, Albert Camus (Sayfa 3 - Bilgi Yayınevi - epub)
Murat Ç, bir alıntı ekledi.
16 May 21:35 · Kitabı okudu · İnceledi · Beğendi · 10/10 puan

Paşam, Vahidettin'i Kısaca Nasıl Tanımlarsınız?
*Gezmediği için memleketini tanımaz. Temas etmediği için milletini bilmez.
*Hastalıklı, sinirli, çabuk heyecanlanan, kuruntulu, kuşkucu, yılgın, korkak bir yapısı var.
*Önemli anlarda heyecandan bayılır.
*Hükümdarlığın hükmetmek olduğunu sanır.
*Hâlâ mutlakiyetçi saltanattan yanadır. Dolayısıyla Meclis 'e karşıdır.
*İttihat ve Terakki Partisi 'ne düşman, İngilizci ve dinci Hürriyet ve İtilaf Partisi’ne eğilimlidir.

Mütareke dönemi boyunca, sarayından çıkmamış, el altından İngilizlerle kurduğu ilişkiyi sürdürmüş ve Türkiye bin'bir olayla sarsılıp çalkalanırken, halkının ciddî hiçbir acısını ya da sevincini paylaşmamış, bunu belirtecek tek bir jest yapmamış, bir tek açıklamada bulunmamıştır.

Kısacası, bilgisi, görüşleri ve kişiliği ile bu çok kritik dönemin gerektirdiği niteiiklere sahip olmayan, bencil, yetersiz, ürkek ve zayıf bir devlet başkanı.

19 Mayıs 1999 Atatürk Yeniden Samsun'da, Turgut Özakman (Sayfa 48 - Bilgi Yayınevi, 10.Basım, İki Cilt Birleştirilmiş)19 Mayıs 1999 Atatürk Yeniden Samsun'da, Turgut Özakman (Sayfa 48 - Bilgi Yayınevi, 10.Basım, İki Cilt Birleştirilmiş)
hiekinci, bir alıntı ekledi.
15 May 10:37

Lakin sese hükmetmek fikrimize hakim olmaktan güçtür; ses de göz gibidir, istiklaline düşkündür, riyaya zor katlanır ve yalancı şahitliğe az yarar.

Sürgün, Refik Halid Karay (Sayfa 196 - İnkılap)Sürgün, Refik Halid Karay (Sayfa 196 - İnkılap)
No Name, bir alıntı ekledi.
15 May 09:30 · Kitabı okudu · İnceledi · 8/10 puan

Birine isim vermek ona hükmetmek anlamına gelir.

Şaman - Ateşin Efendisi, Harald Braem (Sayfa 124 - Yurt Kitap)Şaman - Ateşin Efendisi, Harald Braem (Sayfa 124 - Yurt Kitap)
Fırat Mişe, bir alıntı ekledi.
13 May 09:59 · Kitabı okudu · İnceledi · 10/10 puan

Tarihte, egemen güçler sınıfı, egemen bir sınıfı oluşturan üç kesimden ibarettir: Güçlüler sınıfı, zenginler sınıfı ve dinadamları sınıfı. Bunları halkın hem siyasal, hem ekonomik, hem de iman güçlerini ellerinde tutuyorlardı; ister uzlaşma içerisinde, ister birbirlerine muhalif olsunlar, her durumda, uzlaşma ve uzlaşmazlık halinde de halk için değil, halka hükmetmek için vardılar.

İslam Ekonomisi, Ali Şeriati (Sayfa 32)İslam Ekonomisi, Ali Şeriati (Sayfa 32)