"Hümanist Dinler" ve Nihilizm?
İnsanı doğanın üstüne yükselten tinselliği, onun iyiliği ve kötülüğü özgürce seçebilme yetisi nedeniyle hem koruyucu hem de yok edici bir özellik taşımaktadır. Eğer insan kendi bireysel istencini evrensel istencin yerine koyarsa, doğayı sömürmeyi, hayvanları ve insanları soykırıma uğratmayı bir çılgınlıktan ziyade, varoluşunun refahı için meşru bir yol olarak bile görebilir. Fakat bu "meşru yol", yalnızca insanın, varoluşunu borçlu olduğu doğayı değil, kendisini de yok etmesiyle sonuçlanabilir.
Sayfa 68 - Mehmet Barış Albayrak, Schelling'in İnsan Özgürlüğünün Özü İncelemesinde Kötülüğün GerçekliğiKitabı okudu