Hacı Bektaş Veli Vilayetnamesi’ içinde, kutsal bir bilgi gibi okuyucuya sunulan iki büyük yalan vardır. Bu yalanlan Vilayetna­me’nin sayfaları arasından ayıklayıp, uzaklaştırmadan gerçeğe ulaş­mak için yapılacak bütün çalışmalar, daha başlangıçta sonuçsuz kal­maya mahkum olacaktır. Anadolu ve Balkanlar’daki Alevi zümrelerini Osmanlı devlet safına
Sayfa 43 - KalkedonKitabı okudu
 “Öl söz verme, Öl sözünden dönme..!” ~ Hünkar Hacı Bektaşi Veli ~
Reklam
Türklüğün Kayboluşu!
Nisan 1939'dan itibaren kazanımların yok edilmeye ve eğitim içinde eğitimsizlik başlamıştır. Pir Hünkar Hacı Bektaş Veli ve Piri Türkistan Ahmet Yesevi Arap ve Acem kültürüne karşı Türk Ocakları kurmak üzere Anadolu'ya Erenler yolladığını ve bunlara; "Türklerin içerisini geziniz nerede Araplık ve Farslık kuvvetli ise orada Ocak açarak biriniz otursun. Arap'ın kültürünü, Fars'ın edebiyatını Türklerin dilinden çıkarmak, bu iki korkunç vaziyetten kurtarmak üzere can, baş vererek mücadeleye devam etmeye vazife biliniz." der. İkinci Mahmud, 17 Haziran 1826 tarihinde Yeniçeri Ocağı ile birlikte Bektaşi tekkelerini de kapattırmış, tekkelerin mallarına el koydurmuş, tarikat mensubu müfrit şeyh ve dervişleri, merkez dışına sürgüne gönderimiştir. Bu süreçte “kadim” addedilerek yıktırılmayan Bektaşi tekkelerinden elverişli olanlar cami, medrese veya mektebe çevrilmiş ya da Nakşibendi tarikatı mensuplarına dağıtılmıştır. Erdebil Ocağı'nın koruma ilkesi, zaman içerisinde Arabi ve Farsi kültüre teslim olmuştur. "Kızılbaş" olarak adlandırılan Türk Töresi, "Alevi" sözcüğü olarak değiştirilerek, Kızılbaşlık'ın temel ilke olarak "Türk" olma şartı, "Alevi" olduktan sonra aşınmalar yaşayarak, "hümanist bir yapı yüklenmiş ve bozulmalar devamında Arabi ve Farsi bir yapıya sürüklenmiştir. Yavuz ve Şah İsmail çekişmesi devamında yaşanan bu "yozlaşma", Başbuğ ATATÜRK ile öze döndürülmeye çalışılmış, ancak ölümü ile Nakşi-Sunni felsefe tekrar üstünlük kazanmıştır. Akan ŞAHİN 30.05.2023
280 syf.
10/10 puan verdi
·
Beğendi
Yunus Emre
Kırşehir 1243 babam moğollara karşı savaşan ordunun içinde Kösedağ Savaşı'nda şehit düştüğünde anam bana hamileymiş. 14 yaşımdada annemi kaybedince hem öksüz hem yetim bir Yunus olmuşum. Dedem okuma yazmayı öğretir kitap okutur kitap okuyan adamdan zarar gelmez derdi. Kırşehir'de başlayıp Karaman da biten bir hayat hikayesi. Ne hikayeler
Aşkın Gözyaşları 5 - Yunus Emre
Aşkın Gözyaşları 5 - Yunus EmreSinan Yağmur · Kapı Yayınları · 20151,834 okunma
Madde karanlığı akıl nuruyla,cehalet karanlığı ilim nuruyla, nefis karanlığı marifet nuruyla, gönül karanlığı aşk nuruyla aydınlanır.
Ecnebi mercekleriyle öze bakmak
YÛNUS EMRE VE HACI BEKTAŞ VELİ ARASINDA GEÇEN MENKIBEYE PSİKANALİTİK BİR YAKLAŞIM Sivrihisar’ın kuzey tarafındaki Sarıköy’de Yûnus adında tarımla uğraşan fakir biri yaşar. Bir kıtlıkla yüz yüze gelen yöre halkı en temel besin kaynağı buğdaydan mahrum kalır. Bu nedenle Yûnus da kendinden mesafece bir hayli uzak olan Hacı Bektaş’ın kapısından boş
Reklam
Hararet nardadır sacda değildir. Keramet baştadır tacda değildir. Her ne arar isen kendinde ara. Kudüste Mekkede Hacda değil.
Erkek dişi sorulmaz muhabbetin dilinde Hakk'ın yarattığı her şey yerli yerinde Bizim nazarımızda kadın erkek farkı yok Noksanlık eksiklik senin görüşlerinde.
Dostumuzla beraber yaralanır kanarız Her nefeste aşk ile yaradan'ı anarız Erenler meydanına vahdet ile gir de gör Kırk budaklı şamdanda, kırkımız bir yanarız.
361 syf.
10/10 puan verdi
·
18 günde okudu
Kitap başta 13. Yüzyılda yaşamış olan Yunus Emre ve hocası Tabduk Sultan, Hacı Bektaşi Veli, Aslanlı Hünkar, Mevlana gibi bir çok dervişten bahsediyor.Köyünü, eşini, çocuklarını kaybeden Yunus Emre Tabduk Sultanın dergahında Allah’a hizmet için hiç bıkmadan kibirlenmeden odun taşıyarak evliyalık makamına ulaşıyor. Daha sonra Anadolu’nun bir çok yerini gezerek ilahi aşkı ele alan şiirlerinin dilden dile aktarılmasını sağlıyor. Kitabı bitirdiğimde anladım ki mana olmadan maddenin hiç bir önemi yok. Dünyevi şeylerden ne kadar uzaklaşırsak Allah’a o kadar yakınlaşırız. Ve binlerce dervişin, evliyanın yaşamış olduğu bu toprakların sadece savaş (madde) ile değil İman (mana) ile kazanıldığı bir kez daha anlamış oldum. Bu sebepten Osmanlı Devleti’nin asırlar boyunca ayakta kalmasına şaşırmamak lazım.
Od
Odİskender Pala · Kapı Yayınları · 202241,1bin okunma
Reklam
Bir kuyuya bir damla şarap damlasa, o kuyudan su çekilse, bir tarla sulansa, o tarladan ot bitse, o ottan bir koyun yese, o koyun sonra bir kuzu doğursa, o kuzu bizim dergahımıza giremez, diyor hazreti Hünkar Hacı Bektaşi Veli.
Sayfa 122Kitabı okudu
Hacı Bektaş Veli Değerlendirme
Her ne kadar bazı çevreler, Hünkâr'ı Ahmet Yesevi bağlantısı ile Sünniliğe çekmeye çalışsalar da bu temelden kasıtlı ve yanlıştır. Çünkü Hacı Bektaş Veli'nin yaşadığı döneme yakın ilk kaynaklar Hacı Bektaş Veli'yi Babaîlere bağlı "Şia" bir derviş olarak tanıtır; üstelik bu açıkça ifade edilir. Kaldı ki Ahmet
Sayfa 135 - KRİPTOKitabı okudu
Yunus Emre’nin bir şekilde Hünkar Hacı Bektaşi Veli ile rabıtası vardır:
Türk edebiyatının en büyük şairlerinden olan Yunus Emre’nin şiirleri, Hacı Bektaş’ın düşünceleri ile aynı düşünceleri açıklar. O da Hacı Bektaş gibi, dört kapıdan, kırk makamdan, ibadetten, yetmiş iki millete saygı gösterilmesinden, insanda bulunan şeytani güçlerle ilahi güçlerin bitmeyen savaşından, iyi ve kötü huyların askerlerinden söz eder.
Sayfa 127 - HKitabı okudu
156 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.