"But I can't erase the past. It comes back to hunt me."
Vol 10, Chapter 51Kitabı okudu
Kedilerle insanlar arasındaki en büyük fark bu işte: Biz yaşıyoruz,onlar hayatlarıyla dövüşüyor.
Reklam
Der karger ligt af dem gelt vi a hunt afn beyn. - Bir cimri parasını bir köpeğin kemiği koruduğu gibi korur. - Bir cimri parasını bir kemiği koruyan bir köpek gibi korur.
24 syf.
5/10 puan verdi
Kitabı okuduk ama sevemedik çizimleri güzeldi ama öğretici değeri olmayan bir hikayeydi. Yani niye okuduk ki dedim bir şey katmadı bize o yüzden tavsiye etmiyorum
Tatlı Ayıcık Tonti
Tatlı Ayıcık TontiDee Hunt · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 202022 okunma
Çayhaneler, Batı Avrupa'da hiçbir zaman Asya ve hatta Rusya'da olduğu kadar tutulmadı, yine de belirli sayıdaki halka açık çay bahçeleri yazın orta sınıf İngiliz müşterilerin ilgisine mazhar oluyordu. Erken on yedinci yüzyılda çay ithalatı artmaya başlayınca, bu içecek peş peşe bir dizi tüke tim talebini teşvik etti, özellikle de çay içmenin orta ve üst sınıflarda ev-içi bir faaliyet olarak yerleştiği Anglofon dünyada. Çay tüketmek kadınlar için yeni bir boş zaman faaliyeti haline geldi ve kibarlık ile özdeşleştirilmeye başladı, çünkü ikindi çaylarına sık sık erkekler de dahil oluyordu. Çin'den gelen çayı kısa zamanda Çin porseleninden demlikler, demliği tutmak için alet edevat, kaşıkları koymak için tabaklar ve elbette fincan ve fincan tabakları izledi.
Avrupa'yı on altıncı yüzyılın ortalarından on yedinci yüzyılın sonuna kadar kasıp kavuran büyücülük suçlamalarının kadın kurbanları sıklıkla "kuru" ve soğuk kadınlar olarak tanımlandı çünkü davaları sırasında ağlamıyorlardı. Gözyaşlarının hukuki geçerliliği olabiliyordu.16
Reklam
Erken modem Avrupa'daki insanlar, bedenlerini tek tek organlar yönünden değil, sıcaklık, soğukluk ve duygulardaki sürekli değişimlerin bir alanı olarak düşünmüştü ve bu bedenin kırılgan dengesini yeniden tesis etmek için kanatmaya, hacamata, kusmaya ve boşaltıma gerek duyuluyordu.15
Jean Piaget, çocukların nedensel anlayışı yedi-sekiz yaşlarında geliştirdiğini düşündü, ama daha yakın zamandaki araştırmalar gösteri yor ki iki yaşındaki çocuklar bile olaylar ile ruhsal durumlar arasındaki nedensel ilişkileri anlayabiliyorlar ve bu ilişkileri dil ile ifade etme yeteneğine sahipler.
Psikanaliz, kendi klinik pratiği içinde, hastanın analiste aktardığı hikayeler biçimindeki tarihsel anlatılara dayanır; oysa araştırma psikologları laboratuvar ortamında yürütülen davranış çalışmalarına bağlıdır ve kendi disiplinlerinin tarihi ile ilgili konular dışında nadiren herhangi bir tarihsel yorumlama biçimine başvururlar. Dahası akademik psikologlar bir benlik tanımı üzerinde fikir birliğine varmış değildir. Önde gelen bir sosyal psikolog, 1974 ve 1993 tarihleri arasında benlik üzerine yayınlanmış otuz bin kadar makaleyi değerlendirdikten sonra, "benlik ile uğraşan binlerce dergi makalesi bu temel soruya [Benlik nedir?] verilecek cevabı daha açık hale getirmektense daha bulanıklaştırmış görünüyor" sonucuna vardı.45
Foucault'dan etkilenen kültürel tarihçiler, özellikle de toplumsal cinsiyet tarihçileri, bedenle ilgili söylemler ve pratikler üzerine çığır açıcı ça lışmalar üretmiştir. Okullardaki, fabrikalardaki, hapishanelerdeki, ordulardaki ve manastırlardaki disiplin; kadınlık ve erkeklik pratikleri; işkence, oruç tutma, temizlenme, görgü kuralları, mektup yazımı vb ... bedenin çeşitli veçheleri üzerine çalışmaların genişliği gerçekten hayret vericidir. Fakat neredeyse istisnasız biçimde bu çalışmalar, aydınlatıcı olabildiği kadarıyla, bedenin toplumsal ve kültürel inşasını açığa çıkarmayı hedefler ve ancak ikincil planda benlik ile ilgilenirler (ya da hiç ilgilenmezler). Benli ğin kara kutusu içinde ne olduğu ile uğraşmazlar; yani benliğin içindeki -farklı tür toplumsal inşalarla etkileşime giren, onları sınırlayan ve kimi zaman onlar arasında seçim yapan- şey her ne ise onunla ilgilenmezler
Reklam
Batı'da sekülerleşme, toplumun -ister bir toplumsal sözleşme isterse diğer araçlar yoluyla olsun- kendi kendisini kurduğu inancıyla el ele ilerledi. Böylece anlam toplumsal ilişkilere içkin hale gelir ve bizzat toplumsal bağlar tarafından yaratılır; doğaüstü, aşkın kaynaklardan türemez. Buna rağmen sekülerleşme kaçınılmaz bir şekilde dinin yok edilmesini gerektirmez. Daha ziyade, dini inancın bölümlere ayrılmasına sebep olur. Sekülerleşmiş bir toplumda din özel alana, bireysel ya da ailevi tercih alanına itilir. İnananlar kendi dini hakikatlerinin mutlak olduğu inancını taşıyabilirler, fakat seküler bir toplumda bunlar, en azından ilkesel olarak, başkalarının da aynı inancı taşımaya zorlanması anlamına gelmez.
Küreselleşmenin Batılılaşma ile aynı şey olmaması gibi, benzer şe kilde tarihsel araştırmanın küreselleşmesi de Avrupamerkezci kalkınma modellerinin kesinkes hüküm süreceği anlamına gelmez. Modern bilim ve modem tarih disiplini ilk olarak Batı'da kök salmaya başlamış olabilir, fakat bilim ve tarih özünde Batılı değildir. Batılı jeo-politik üstünlük, Batı'nın bilime ve bir noktaya kadar da tarihe hükmetmesi şeklini almıştır; ama güç ilişkileri değiştikçe bilim ve tarih de değişecektir.
Elini göğsüne koy­du. Kalbinin üstüne. “Seni bekliyordum. Burada.” Hunt kendi gözyaşlarını durduramadı. “Ben de seni bekli­yordum.”
Sayfa 787 - Dex KitapKitabı okudu
856 syf.
10/10 puan verdi
·
Beğendi
HİLAL ŞEHİR // #kitapyorumu Ayyy şu anda bu yorumu yazdığım için çok heyecanlıyım. Çünkü aylar sonra hatta yıllar sonra Sarah’ın kaleminden bir kitap okudum. Veee tabi ki aşırı güzeldi aşırı. Daha önce (Dikenler Ve Güller Sarayı) + (Cam şato) serilerini okumuştum. Hatta serileri bitiremedim hala, devamları beni bekliyor. Biz şimdi Hilal
Hilal Şehir - Toprak ve Kan Hanesi
Hilal Şehir - Toprak ve Kan HanesiSarah J. Maas · Dex Kitap · 2021770 okunma
928 syf.
3/10 puan verdi
·
6 günde okudu
Alev Ve Gölge Hanesi
Okuduklarıma inanamayarak yorumuma başlamak istiyorum. 2 sene boyunca boş bir kitabı beklemişsiz. Sarah’ta alzheimer başlangıcı başladığını düşünüyorum. Yoksa karakterlerinin kişiliklerini, ne olduklarını, nasıl davranması gerektiğini unutup sacma sapan şeyler yazmasına başka bahane bulamıyorum çünkü. Kitap koskocaman bir hayal kırıklığı idi.
Alev ve Gölge Hanesi
Alev ve Gölge HanesiSarah J. Maas ·  Dex Kitap · 202495 okunma
1.500 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.