Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur
1828 syf.
·
Puan vermedi
Fakirliğin Faziletleri
*Kıyamet gününde fakir-zengin herkes: Dünyada keşke kıt kanaat geçinseydik" derler. Ravi: Hz. Enes (r.a.) Sayfa: 379 / No: 12 Ramuz El-Ehadis *Fakirler nezdinde eller ediniz. Zira kıyamet gününde devlet onlarındır. Ravi: Hz. Hasan İbni Ali (r.a.) *Müslümanların fakirleri Cennete kuşlar gibi koşuşurlar. Denecek onlara ki: "Hesaba
Büyük Hadis Külliyatı (3 Cilt)
Büyük Hadis Külliyatı (3 Cilt)Muhammed bin Süleyman Er-Rudani · İz Yayıncılık · 201977 okunma
360 syf.
10/10 puan verdi
·
Beğendi
Bir Hadis Rivayeti
Ümmetimin budelâsı (erenleri) Cennete çok oruç ve namazla girmezler. Ancak Allah'ın rahmeti, sadırlarının selâmeti, (içlerinde kötülük yoktur) canların cömertliği ve umum müslümanlara merhameti ile bunu kazanırlar. Ravi: Hz. Hasan (r.a.) Sayfa: 120 / No: 9 Ramuz El-Ehadis
Kuran ve Hadis Sohbetleri
Kuran ve Hadis SohbetleriAbdülkadir Geylani · Gelenek yayınları · 201310 okunma
Reklam
10/10 puan verdi
·
Beğendi
''Yazdıkların şiir değilse kalsın” … “Aklınla yapayalnız baş başa Nice alevli geceler geçtin” … “Sen sevgileri göğüsle ve ne olur anla” Cahit Zarifoğlu Şair Cahit Zarifoğlu ile yaşamları boyunca yolları uzun kesişenlerin kendilerini bahtlı saymaları için çok esaslı nedenler var. Eğer bu kişiler, şiirin bir Müslüman için yirminci
Şiirler
ŞiirlerCahit Zarifoğlu · Beyan Yayınları · 20213,975 okunma
"Batıl, ancak hak ve hakikatin gaflette olduğu bir anda dirilebilir." Hz.Ali (r.a)
Sayfa 270Kitabı okudu
Hz. Ömer (R.a)
Rabbimin azabından değil, O'na mahcup varmaktan korkuyorum.
Hz. Ömer (r.a.) Allah'a daima şöyle dua ederdi "Allah'ım! Bütün amellerimi sâlih ve sırf senin rızan için hâlis kıl. Senin rizan dışında hiç bir şey koyma!"
Sayfa 271Kitabı okudu
Reklam
İsrå ve mi'rac hadisesine yönelik tartışmalı en önemli mesele bu hadisenin gerçekleşme şeklidir. Bu hususta hadisenin uykuda yani sadece ruh ile meydana geldiğini beyan edenlerle, uyanık yani beden ve ruh birlikte gerçekleştiğini beyan edenler mevcuttur. Mi'rac'ın sadece ruh ile gerçekleştiğini müdafaa edenlerin delil olarak kullandıkları hususlardan biri Hz. Aişe (r.a.) 'nın aktardığı rivayette 'bedeninin yatağından ayrıldığını hissetmedim. ifadesinin bulunmasıdır. İkinci olarak Enes b. Malik (r.a.) rivayetinin 'Resulullah Mescid-i Haram'da uyurken şeklinde başlaması ve Hz. Muaviye (r.a.) 'ın da bu görüşte olduğunun naklidir. Son olarak Huzeyfe (r.a.) 'dan da sadece ruhen gerçekleştiği yönünde gelen rivayettir. Tabiînden Hasan-1 Basrinin de bu görüşte olduğu nakledilmişse de onun aksi kanaatte olduğunu bildiren aktarımlarda mevcuttur. Mi'rac hadisesinin beden ve ruh birlikte olduğunu beyan eden rivayetleri zikretmeden evvel sadece ruhla olduğunu bildiren rivayetlere yönelik itirazları zikretmek uygun olacaktır. Hz. Aişe (r.a.) 'nın rivayeti ile ilgili en güçlü itiraz onun bu hadisede şahit olduğu bir olayı nakledemeyeceği, henüz Peygamber (s.a.v.) ile evlenmemiş olduğudur. Öte yandan Peygamber (sau) 'in bu hadiseyi bildirmesinin akabinde birçok Kureyşli yalanlamış, hatta irtidad edenlerin bulunduğu söylenmiştir. Eğer bu hadise rüya ile gerçekleşmiş olsaydı kimsenin yalanlaması yahud irtidadı makül olmazdı
Sayfa 101Kitabı okudu
702- Soru: Hz. Ali, Fâtıma (r.a.) nin vefatından sonra başka kadınla evlenmiş midir? Cevap: Evet, evlenmiş bulunmaktadır. Hz. Ali'nin 18 erkek 18 de kız çocuğu olmuş, bunlardan üç tanesi (Hz. Hasan ve Hz. Hüseyin ile Zeyneb (r.a.e.) Hz. Fâtıma (r.a.)dan dünyaya gelmiştir. Geriye kalan 17 kız ila 16 erkek evlâdı diğer hanımlarından dünyaya
Sayfa 187Kitabı okudu
... onun sağına Cibril-i Emin soluna da Mikail geçer...
Hübeyre (r.anh) anlatıyor: Hz. Ali vefat ettiğinde oğlu Hasan kalktı, minbere çıktı ve şu konuşmayı yaptı: “Ey insanlar! Bu gece öyle bir zat vefat etti ki, onun gibisi ne gelmiştir ne de bundan sonra gelir. Allah Resûlü onu bir yere gönderdiğinde, onun sağına Cibril-i Emin soluna da Mikail geçer ve muzaffer oluncaya kadar onu yalnız bırakmazlardı. O, aldığı ücretinden artan yedi yüz dirhemden başka geriye bir miras bırakmadı. Onunla da, bir hizmetçi tutma niyetindeydi. Onun muazzez ruhu Meryem oğlu İsa'nın ruhunun göğe çıkarıldığı Ramazan ayının yirmi yedinci gecesi olan bu gece Allah'a vasıl oldu."
Sayfa 383Kitabı okudu
Hz. Ali (r.a) diyor ki: “Kim, hiçbir çalışma, bir çaba ve gayret göstermeden hedefe varacağını sanıyorsa, o kişi sadece kuru bir temenniden öteye geçmez. Kim de çaba ve gayreti sayesinde istediğine ulaşabileceğini sanıyorsa, onun durumu da, kendisini üstün görmekten öteye geçmez.” Hasan Basri (r.h) diyor ki: “Hiçbir amel işlemeden cenneti istemek de günahlardan bir günahtır.” Yine diyor ki: “Hakikatin alameti, ameli terk etmek değil, ameli terk etmeyi düşünmektir.” Resulüllah (s.a.v) şöyle buyuruyor: “Akıllı kimse, nefsini küçük görüp ölüm ötesi için amel işleyendir. Ahmak kişi de, heva ve hevesine uyarak, Allah hakkında birtakım kuruntulara kapılarak temenni de bulunmaktır.”* *Tirmizi, 2459.
Reklam
Rahman ve Rahim Allah’ın adıyla
Leyl Sûresi / 1-2-3.Ayet (Karanlığıyla) bürüyüp örttüğü zaman geceye, açılıp parladığı zaman gündüze, erkeği ve dişiyi yaratana andolsun ki! Leyl Sûresi / 4.Ayet Doğrusu sizin çalışmanız, çeşit çeşit (gayelerle)dir. Leyl Sûresi / 5-6-7.Ayet Artık kim (Allah için) verir ve (günahlardan) sakınırsa ve en güzeli (kelime-i tevhîdi) de tasdik
Hasan-ül Basrî, halife Ömer İbn-i Abdülaziz'e (r.a) yazdığı bir mektupta der ki; Dünya geçici bir konak yeridir, devamlı bir ikamet yurdu değildir. Allah (c.c) Hz. Adem'i cennetten buraya ceza çekmek üzere indirmiştir. Buna göre, ya Emir'el müminin, ondan sakın.
HZ. EBUBEKİR (r.a.) sözlerinden...
Allah (c.c.) senin içini dışını gördüğü gibi görür.
Sayfa 165 - Karınca Polen YayınlarıKitabı okudu
Bilal-i Habeşi
İslam davetinin ilk günleriydi. Mekkeli müşrikler, günden güne büyüyen hak dinin önünü almak üzere Dârünnedve’de toplantı üzerine toplantı yapıyorlardı. Yine bir gün Kureyş’in ileri gelenleri burada toplanıp iman edenlere karşı ne gibi tedbirler alacaklarını konuşuyorlardı. Toplantı esnasında, birisi Ümeyye b. Halef isimli azılı bir müşriğin
*RAMAZAN AYINDA 30 GÜN YASİN OKUMA NİYETLERİ* *1*. Gün, Allah rızasına ermek niyetiyle okunur. *2*. Gün, Yüce Peygamberimiz Hz. Muhammed (a.s)için okunur. *3*. Gün, Hz.Adem’in (a.s) ruhu için okunur. *4*. Gün, Hz.Havva validemizin ruhu için, *5*. Gün, Hz.Ebu Bekrin (r.a) ruhu için, *6*. Gün, Hz.Ömer’in (r.a) ruhu için, *7*. Gün, Hz.Osman ruhu
717 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.