Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur
NUR RİSALELERİNDE HZ. ALİ İLE İLGİLİ RİVAYETLER
"BEN İLMİN ŞEHRİYİM, ALİ DE ONUN KAPISIDIR."(1) Nur Risaleleri'nde "Keramet-i Aleviye" diye sunulan bu büyük iddiaların temel dayanağı, işte bu hadistir. Bu hadisin Nur Risaleleri'ninde zikredilmesinin sebebi, müellifinin gizli ilimlerin Hz. Ali'ye verildiğine inanması ve bundan kendisi ve risaleleri lehine
Sayfa 223 - Süleymaniye vakfıKitabı okuyor
"Allâh; size dünyayı, onunla ahireti arayasınız diye verdi, ona meyledesiniz diye değil.. " Hz Osman ( r. a)
Reklam
567 syf.
·
Puan vermedi
Dört Halîfe
Ebu Bekri Sıddık (r.a.) vezirimdir ve Benden sonra ümmetim üzerine halifemdir. Ömer (r.a.) Benim lisanım üzerine konuşur. Ali (r.a.) amcamın oğludur, kardeşimdir, bayrağımın hamilidir. Ve Osman (r.a.) Bendendir ve Ben de Osman (r.a.)'danım. Ravi: Hz. Câbir (r.a.) Sayfa: 9 / No: 8 Ramuz El-Ehadis
Hayâtü's Sahâbe (4 Cilt Takım)
Hayâtü's Sahâbe (4 Cilt Takım)M. Yusuf Kandehlevi · Yüksel Yayıncılık · 2022913 okunma
Zira safanın bir aslı ve kökü, bir de fer'i ve dalı vardır. Safanın aslı, kalbin agyar ve yabancılardan ayrılmasıdır. Fer'i ise gaddâr dünyadan eli boş olmasıdır. Bu ikisi, Sıddîk-i Ekber (en büyük sıddîk) Ebu Bekir Abdullah b. Ebu Kuhafe'nin (r.a.) sıfatıdır. Çünkü bu taifenin imamı ve önderi o idi. Kalbi, ağyardan ayrılmış durumda olduğu için, Peygamber en yüce huzura ve saf makama göçtüğü vakit, bütün sahabenin kalpleri kırıldığı halde onun kalbi ağyardan ayrı bir halde idi. Hz. Ömer, kılıcını sıyırarak, "Kim Muhammed öldü, derse başını keserim" dediği zaman, Sıddîk-i Ekber ortaya çıkmış ve şöyle haykırmıştı: "Dikkat! Kim Muhammed'e tapıyorsa, bilsin ki, artık o ölmüştür. Kim Muhammed'in Rabbı'na tapıyorsa, bilsin ki, O Hayy'dır, ölümsüzdür" Ebu Bekir daha sonra: "Muhammed sadece bir peygamberdir, ondan evvel de peygamberler gelip geçmişti. Şayet o ölür veya öldürülürse, siz gerisin geri mi döneceksiniz?" (Al-i İmran, 3/144) mealindeki ayeti okumuştu.
Şimdi bir kahvehanede var 20 tane müctehid(!)
Yine Sahâbe'den Sehl b. Ebî Hasme (41/661 civarı) şöyle demiştir: "Resûlullah (s.a.v) hayattayken fetva verenler Muhacirûn'dan 3 kişi: Ömer, Osmân ve Ali; Ensâr'dan da 3 kişi idi: Übeyy b. Ka'b, Mu'âz b. Cebel ve Zeyd b. Sabit" (r.anhum ecmaîn). … Aynı şekilde Hz. Peygamber (s.a.v) vefat ettiğinde ictihad seviyesine ulaşmış olan sahâbîlerin sayısının 20'den fazla olmadığını söyleyen İbnu'l-Hümâm'ın (861/1457) bu tespitinin de İbnu'l-Cevzî'nin söylediğine(14 sahabi adı vermiştir) çok aykırı düşmediği söylenebilir.
Sayfa 42
Her ne kadar Hz. Peygamber'in (s.a.v) Sahâbe'den herhangi birini diğerlerine mutlak anlamda tafdil ettiğini söylemek doğru değilse de, kimi sahâbîlerin bazı hasletlerde diğerlerinden üstün olduğu bir gerçektir. Bu nokta bizzat Hz. Peygamber'in (s.a.v) ihbar ve tesciliyle sabittir: “Ümmetimin ümmetime en merhametlisi Ebû Bekr, Allah'ın emrini yerine getirme konusunda en serti Ömer, samimi hayâsı en çok olanı Osmân, kaza/yargı işini en iyi bileni Ali b. Ebî Tâlib, helal-haramı en iyi bileni Mu'az b. Cebel, feraizi en iyi bileni Zeyd b. Sabit, Kur'ân kıraatlerini en iyi bileni Übeyy b. Ka'b'dır. Her ümmetin bir emini vardır; bu ümmetin emini de Ebû Ubeyde b. el-Cerrah'tır. " Yine Hz. Peygamber (s.a.v) şöyle buyurmuştur: "Kur'ân'ı dört kişiden öğrenin: Abdullah b. Mesud, Mu'az b. Cebel, Übeyy b. Ka'b, Ebû Huzeyfenin azatlısı Salim. "
Sayfa 33
Reklam
Hz. Osman'ın (r.a) hatalı politikaları meselesi.
Kendi akrabalarına öncelik ve ayrıcalık tanımasına örnek olarak amcası Hakem b. Ebi'l-Âs'ın durumu verilebilir, Hz. Peygamber'in Hakem'i Medine'den kovması, geri gelmesi hakkındaki bütün girişimleri geri çevirmesine rağmen, Hz. Osman'ın onu geri getirmesi ve öldüğünde mezarını yaptırması, oğullarından Hâris'e Medîne pazarının vergilerini tahsis etmesi, öteki oğlu Mervân'ı kendisine sekreter yapması, özellikle Mervân'a verdiği İfrıkiyye bölgesinin humusu, hazineden sorumsuzca harcama yapmasına karşı çıkan Abdullah b. Erkam'ı görevden alıp yerine genç ve tecrübesiz olan Zeyd b. Sâbit'i ataması göze batan ve tepki toplayan uygulamalarından sayılabilir.
Sayfa 41 - araştırma yayınları, birinci basım, kasım 2005, ankara
Şu mübarek hâdis-i şerifi Hz. Osman (r.a.) rivayet ediyorlar: - "Sizin en hayırlınız, Kur'ân'ı öğrenen ve onu öğretendir!"
Sayfa 156Kitabı okudu
Ashâb-ı Bedir: SÂİB BİN OSMÂN BİN MAZ’ÛN (R.A.)
Muhâcirlerden ve Benî Cumah kabilesindendir. İlk Müslümanlardan olup babası Osman bin Maz’ûn ve amcaları Kudâme ve Abdullâh (r. anhüm) Hazretleriyle birlikte, ikinci kafile ile Habeşistan’a hicret edenlerdendir. Hicret’in ikinci senesi Rebîulevvel ayında yapılan Buvât Gazvesi’nde Peygamber Efendimiz (s.a.v.), onu Medîne-i Münevvere’de yerine vekîl olarak bırakmışlardı. Sâib (r.a.) Hazretleri, Bedir başta olmak üzere diğer bütün gazâlarda Peygamber Efendimizin (s.a.v.) maiyetinde bulunmuştur. 30 küsur yaşında iken Hicret’in 12. senesinde Hz. Ebûbekr’in (r.a.) hilâfeti zamanında meydana gelen Yemâme Harbi’nde şehit olmuştur.
Hayâ ve edep incisi Hz. Osman (r.a.)'ın lâkabı "Zinnûreyn - Çifte nur sahibi"dir. Bu şekilde lâkaplandırılışının sebebi, biri biri arkasından Allah'ın Resûlü'nün iki mübarek kızını almış olmasıdır. Evvela Rûkiyye ve O'nun ölümünden sonra da Ümmü Gülsüm, Kâinatta bir peygamberin, iki kızını almış ilk insan. Onun için "Çifte nur" sahibi.
Reklam
150 syf.
·
Puan vermedi
·
54 günde okudu
#hasbelkaderaşk Yüce Yaratıcımızın bizlere gösterdiği merhamet dolu sevgi, insanlık tarihindeki en büyük aşk öyküsüdür. Bu kitapta, İslam'ın sevgi dolu öğretileri ve Kur'an'ın aşk dolu mesajları keşfedilerek, kalplerimizin doldurulması ve hayatlarımızın anlamlandırılması hedeflenmektedir. Kitapta kısa hikayeler okuyoruz bir o kadar etkileyici iz bırakıyor bir oturuşta bitirdim kitabı nasıl bittiğini anlamadım. Hz. Hatice Hz. Muhammed arasındaki ilişki, sadece aşk ve evlilik sınırlı değildi. Aralarında aynı zamanda güven, saygı, destek ve işbirliği unsurlar da vardı. Bu özellikler, herhangi bir ilişkinin sağlıklı ve mutlu olması için çok önemlidir. Peygamber efendimiz eşine ev işlerinde hep yardımcı olması yükünü hafifletmiştir. aşkın sadece sözde kalmaması gerektiğini, eylemlerle de göstermenin önemini hatırlatmaktadır Peygamber efendimiz. Hz. Sevde (r.a) Resûlullah' ın (s.a.v) ikinci hanımıdır. Sevde Validemiz' in özverili ve sevgi dolu davranışları, Efendimiz'in evinde huzurun ve mutluluğun devam etmesine katkıda bulunmuştur. Leyla ile Mecnun, Ferhat ile Şirin, Hz, Ebubekir ilk iman edenler arasında yer almaktadır. Örnek bir mümin olarak insanlara ilham kaynağı olmuştur. İmam Gazali, aşk ve muhabbet Hz. İbrahim, aşk ve teslimiyet. hepsinin hikayesi okuyoruz ben çok severek okudum tadı tamağımda kaldı uzun zamandır bu tarz bir kitap okumamıştım çok iyi geldi ruhuma okuyun okutun tavsiyedir. Seni inciten bir kalbi bile sev. Fakat seni seven kalbi hiçbir zaman incitme, çünkü o kalpte Allah vardır. Allah için affet, Allah için sev...
Hasbelkader Aşk
Hasbelkader AşkOsman Yıldız · Elpis Yayınları · 20244 okunma
"Dünya ibretlerle dolu, gözyaşları ile yüklüdür." [Hz. Osman (r.a.)]
Şayet kalpleriniz gerçekten temiz olsaydı Kur’an okumaya doyamazdınız! | Hz. Osman (r.a) |
702- Soru: Hz. Ali, Fâtıma (r.a.) nin vefatından sonra başka kadınla evlenmiş midir? Cevap: Evet, evlenmiş bulunmaktadır. Hz. Ali'nin 18 erkek 18 de kız çocuğu olmuş, bunlardan üç tanesi (Hz. Hasan ve Hz. Hüseyin ile Zeyneb (r.a.e.) Hz. Fâtıma (r.a.)dan dünyaya gelmiştir. Geriye kalan 17 kız ila 16 erkek evlâdı diğer hanımlarından dünyaya
Sayfa 187Kitabı okudu
Ebû Vâil (r.anh) anlatıyor: Hz. Osman halife seçildiği zaman, Abdullah b. Mesud Medine'den Kufe'ye sekiz günde geldi. Orada, insanlara; Allah'a hamd ve senadan sonra şöyle bir konuşma yaptı: "Şunu iyi bilmenizi isterim ki, Hz. Ömer artık vefat etmiştir. Şimdiye kadar, insanların o günkü gibi ağladığına şahit olmadım. Bizler, Hz. Resûlullah'ın ashâbı olarak bir araya geldik. İçimizden faziletli ve üstün olan birini seçmekte kusur etmedik ve Emirü'l Müminin Hz. Osman'a biat ettik. Sizler de ona biat ediniz."
Sayfa 384Kitabı okudu
1.500 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.