Emir olmaktansa danışman olmayı yeğ­ lerim. Kimi seçerseniz, ona biat ederim," diyerek Hz. Osman'ı katleden isyancıların halifelik teklifini reddet­ mişti. Talha (ra) ve Zubeyr (ra) başta olmak üzere diğer sahabiler de kendilerine yapılan halifelik teklifini red­ dedince, asiler Medine halkını toplayıp "İçlerinden bi­rini halifeliğe ikna edemediğiniz takdirde hepsini öldü­ rürüz!" tehdidini savurmuşlar, sonunda Hz. Ali, ümme­tin içine düştüğü hassas durumu dikkate alarak halifeliği kabul etmek zorunda kalmıştı.
Hz. Ali'nin (ra) vefatından sonra oğlu İmam Hasan(ra) altı ay boyunca beşinci halife olur ve sonra halifeliği Muaviye ibni Süfyan'a (ra) bırakır. Efendimiz (sav): "Hilâfet benden sonra otuz sene sürecek, ondan sonra da saltanat şeklini alacaktır."buyurmuş ve dediği gibi de olmuştur. Hz. Ebû Bekir(ra) 2,5 yıl, Hz. Ömer (ra) 10,5 yıl, Hz. Osman (ra) 12 yıl, Hz. Ali(ra) 4,5 yıl, Hz. Hasan'ın (ra) hilâfeti 6 ay sürmüştür. Yani halifelik toplam 30 yıl devam etmiş sonra yerini saltanata bırakmıştır.
Sayfa 64
Reklam
784 syf.
·
Puan vermedi
Şahsıma ders notları
Bismillahirrahmanirrahim Eserin çok eski bir basımı elimde mevcut. Eser Fon Matbasından Abdülkadir Şener'in tercümesiyle 1971 yılında basılmış. Hatta 1000kitap aramalarında da bulamadım kitabın bu versiyonunu. Şu an için sadece ilk cilt ile alakalı olarak bazı şeyler yazacağım. Allah (cc) nasip eder ömür devam eder de diğer kitapları okumaya
İslam'da Siyasi İtikadi ve Fıkhi Mezhepler Tarihi
İslam'da Siyasi İtikadi ve Fıkhi Mezhepler TarihiMuhammed Ebu Zehra · Hisar Yayınevi · 2011244 okunma
Hz. Ömer valileri tayin ederken, hassas ölçülere ve ayırıcı kriterlere göre hareket ediyordu. O kınayanın kınamasından korkmazdı. Şayet Muaviye'de bir hata, zayıflık, eğrilik görseydi onu hemen görevden alırdı. Muavive, Hz. Ömer'in halifeliği boyunca valilik yapti. Ondan önce Hz. Peygamber Muaviye'ye başta vahiy katipliği olmak üzere çeşitli görevler verdi. Ondan sonra Hz. Ebubekir kendisine görevler verdi. Ancak hiçbirisinin Muaviye'yle ilgili bir eleştirisi söz konusu olmadı. görevin bırakılması, ciddi sebeplerin var olmasını gerektirir.
Sayfa 367 - Ravza YayınlarıKitabı okudu
Meleklerin Bile Hayâ Ettiği Sahabe Ve İki Nur Sahibi Hz.Osman (ra)
Hz. Osman (r.a.), iffet ve hayâ yönünden de örnek bir şahsiyettir. Allah Resûlü (s.a.v), meleklerin bile ondan hayâ ettiğini haber vermiştir.[9]Hz. Ayşe (r.a) anlatıyor: “Ebûbekir (r.a), Resûlullah (s.a.v) Efendimiz’in yanına girmek üzere izin istedi. Bu esnâda Allah Resûlü (s.a.v) yatağı üzerinde yatmakta idiler. Üzerinde benim elbisem vardı.
Hz.Osman ( ra) ' ın Şehid Edilmesi
Halifeliğinin ilk yıllarından itibaren Hz. Osman’ın veya valilerinin bazı uygulamaları çeşitli grupların şikâyetlerine sebep olmuş, bu şikâyetler halifeliğinin ikinci yarısında daha da artmış ve bilhassa halifeliğinin son yıllarında, âni zenginleşmenin ardından yaşanan ekonomik krizden en fazla etkilenen garnizon şehirleri Kûfe, Basra ve Fustat’ta
Reklam
Hz.Osman (ra) ' in Halifeliği
Hz. Ömer, Mescid-i Nebevî’de ağır bir şekilde yaralanınca aşere-i mübeşşereden hayatta olan amcasının oğlu ve eniştesi Saîd b. Zeyd hariç altı kişiyi (Osman, Ali, Abdurrahman b. Avf, Sa‘d b. Ebû Vakkās, Talha b. Ubeydullah, Zübeyr b. Avvâm) üç gün içinde aralarından birini halife seçmek üzere görevlendirmişti. Hz. Ömer’in vefatından önce başlayan,