Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur
Selvi Boylum Al Yazmalım' ı belki 20 defa izlemişimdir ama ilginçtir ki hiç birinin sonunu getiremedim, hep bir işim çıktı bir şeyler oldu. Geçen aylarda aklıma takıldı gittim izledim. Bazı şeyler gizli kaldığında daha güzeldir. Hevesim kaçtı(..)
Bir gũn belki sevgiliye kavuşacağım, Amma o geçip giden ömrü nerede bulacağım?
Reklam
Serveti bu gibi alçak ellere bu kadar kolayca boyun eğmiş görenler cüzzamlı olmaktan, sakat olmaktan utanır gibi fakir olmaktan da utanmaya başladılar. İşte bu suretle parasız görünmek utancı, dünya sahasında namus utancını mağlup etti. -Namusumdan utanmaya başlıyorum.
Sayfa 66
Korkak, "gerçek"le yüzleşmeyi reddediyor, hırçınlaşıyor. Cahil, "gerçek"i idrak edemiyor, küçümsüyor. Hain, kendi çıkarının peşinde, "gerçek"i tahrif ediyor, saptırıyor.
184 syf.
9/10 puan verdi
Görememek, anlayamamak ve bilememek.. Bu kitap gizemli, sırlarla dolu, merak uyandıran bir keşif dünyasıyla dolu. İnanılmaz sürükleyiciydi, Bazı bölümlerde kalbimi korku sardı. Soluksuz okudum ama sonu eksik geldi, umarım devamı olur ve sonunun böyle bitmesinin nedeni olur. Gölün Dibindeki Ev'i kesinlikle öneriyorum. Elbette sizde seversiniz. Çok olumsuz eleştiriler olmasına rağmen bu kitabı okuduğuma da pişman değilim. Ben sevdim. Sadece kafes kadar büyük bir beklentiyle okumamalısınız. Kafes mi bu kitap mı derseniz, Kafes'in yerini hiçbir kitap dolduramaz benim için..
Gölün Dibindeki Ev
Gölün Dibindeki EvJosh Malerman · İthaki Yayınları · 20172,881 okunma
Reklam
Gazali İslamda bilimi bitirdi diyenlerin ne kadar tutarsız olduğu ve bir kere bile Gazali okumayıp algıcı kişiler tarafından manipüle edildikleri aşikârdır./Gazali'nin Kimya-ı Saadet kitabından bir kesit...
·
Puan vermedi
Hocamız der ki; “Allah ile konuşmak isteyen namaz kılsın, Allah'ın kendisiyle konuşmasını isteyen Kur'an okusun.” Ne zaman gönlüm sıkışsa Allah'ın benimle konuşmasını ister, kapağını aralarım. Hamd, Âlemlerin Rabbi olan Allah içindir.
Kur'an'ı Kerim
Kur'an'ı KerimKolektif · Ayfa Basın Yayın · 20231,243 okunma
وَاتْلُ مَٓا اُو۫حِيَ اِلَيْكَ مِنْ كِتَابِ رَبِّكَۚ لَا مُبَدِّلَ لِكَلِمَاتِهٖ وَلَنْ تَجِدَ مِنْ دُونِهٖ مُلْتَحَداً Rabbinin kitabından sana vahyedileni oku! Onun kelimelerini değiştirecek hiç kimse yoktur. Ondan başka bir sığınak da bulamazsın. {Kehf/27}
"Bazıları bu sebeplerden yeryüzünün altının sonsuz olduğunu söylemiştir, mesela Kolophonlu Ksenophanes, nedeni aramakla uğraşmamak için, yeryüzünün sonsuza kök saldığını öne sürmüştür."(syf 51-Ksenophanes<Fragmanlar>) Bana kalırsa Ksenophanes dünyanın şekli yüzünden "Varolan'ı" daire ya da her yönden eş bir şey olarak gördü. "Topraktan geldik, toprağa döneceğiz. Toprak sonsuzdur." düşüncesi ise temelde tamamen bir toprakla çevrili olduklarını düşünmesi bile olabilir. Anaksimandros döneminde yıldızları delikli bir tekerlekten açığa çıkan ışık olarak görüyorlardı. Bu tekerleği pek tabii toprak olarak hayal etmiş olabilir. "Tüm yaratılanları çepeçevre sardı." gibi bir şey derse bu varsayımıma inanacağım tamamen. :D
Reklam
Hayvan başı ile, insan sırrı ve aklı ile dirilir. Her kim yalnız başı ile (akılsız kafası ile) yaşarsa, ölüm ona olsun. Ama sır ve aklı ile yaşayanlar Tanrỉnın kerem sahibi olarak yarattığı insanlardır.
İnsan Allah'ı yahut Peygamber'i düşünerek gözyaşı akıtacak olursa Allah'a veya Peygamber'e hissettiği samimi iman eksilmez, aksine artar.
Hacerül Esved
Aslında Hacer-i Esved/ Kabe’deki siyah taş, cennet yakutlarından bir yakuttur. Allah, kıyamet gününde bunu iki gözü ve dili olduğu halde konuşur vaziyette huzura getirir. Böylece Hacer-i Esved, kendisini hak ve doğrulukla istikam eden/ öpen veya uzaktan el hareketiyle selamlayanlara tanıklıkta bulunacaktır.
Epikuros'un hayatı boyunca damla (gut) hastalığından muztarip olması ve bu hastalığın getirdiği büyük acılarla boğuşmak zorunda kalmasından ötürü en büyük iyiyi veya hazzı, acı yokluğu olarak düşünmüş olduğunu söylemek fazla mı psikolojizm olacaktır? Veya Platon'un soylu bir aileden geldiği ve sitenin politik hayatında aktif bir rol oynamak istediği halde Atina demokrasisinin hayatında en saygı duyduğu kişi olan hacası Sokrates'i idam ettirmiş olmasından dolayı demokrasiye düşman kesilmiş olduğunu söylemek aşırı sınıfsal­ psikolojik bir analizde bulunmak mı olacaktır? Peki Sofistlerin ortaya çıkışlarını Yunan sitelerinin hayatında meydana gelen büyük sosyal-si­yasal değişmelerle açıklamaktan daha makul ne olabilir? Ancak öte yandan hazzın acı yokluğu olduğunu söylemek için insanın illa kronik bir hastalıktan muztarip olmasının gerekmediği de açıktır. Başka de­yişle insan, hiç de böyle bir hastalığa uğramadığı halde gözlemleriyle, tecrübeleriyle, aklıyla böyle bir görüşü doğru bir görüş olarak savuna­bilir. Aynı şekilde hocaları Sokrates, Atina demokrasisi tarafından idam edildi diye onun öğrencisi olan bütün soylu aile çocukları da de­mokrasi düşmanı kesilmemişlerdir.
…Çünkü bizce diğer her türlü şeyin ta­rihinde olduğu gibi felsefenin tarihinde de doğru olan, zaman bakımın­dan önce geleni sonra gelenle; kusurlu, yetersiz olanı, mükemmel, tam olanla açıklamak değil, tersine her zaman sonra geleni önce gelenle, mü­kemmel olanı kusurlu olanla açıklamaktır.Başka deyişle bize göre He­gel'in veya daha yumuşak bir biçimde Aristoteles'in düşündükleri gibi Platon, Herakleitos ve Parmenides'i veya İbni Sina Farabi'yi değil, tersi­ne Parmenides ve Herakleitos Platon'u, Farabi İbni Sina'yı açıklar.
1.500 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.