5. Hikmet Ey sâlik, senin rızkını Allah Teâlâ üzerine almış ve buna kefil olmuşken, ezelde takdir edilmiş rızkın için çalışıp çabalaman ve senden istenen amel ve ibadetlerde tembellik ve.gevşeklik göstermen, kalp gözünün körlüğüne delâlet eder. Hûd suresinin 6. ayetinde belirtildiği üzere rızık, bağış ve ihsan suretiyle Cenab-ı Hakk'ın kefilliğindedir. Virdlere, zikirlere, ibadete ve taate devam etmek insanın yaratılış sebebidir. Kula lazım olan Hakk'a hizmet ve kulluk etmek, Hakk'a düşen de karşılığını verip yardım etmek olduğu halde, istenen vazifeyi bırakıp gerçek âmirin işlerine karışmak, lâzım olanı bırakıp lüzum- suzla uğraşmak, basiret nurunun kaybolduğunu göstermez mi? "Şunlar nasıl insanlar ki, bozguncuları saygın ve şerefli sayarlar; ibadet edenleri hor görürler. Kur'an'ın arzularına uygun olan hükümleriyle amel ederler de heva ve heveslerine ters gelen hükümlerini bilmez ve görmezden gelirler. Allah'ın kitabının bir kısmına mü'min, bir kısmına kâfır olurlar. Takdir edilmiş kader, belirlenmiş ecel ve ayrılmış rızık gibi çalışmaksızın idrak olunacak işler için gayret edip çabalarlar da çalışmaya bağlı olan; karşılığı bol, makbul ve çok kârlı şeylerde çalışmayı bırakırlar." Dünya işlerinde rızık için çabalayanlar, Hakk'ın rızasını kazanmaya da çalışsalar hem rızkı, hem Rezzak'ı elde ederek iki yönlü olsalar, daha fazla mutlu olmazlar mı?
Sufi kitap
DİN ADAMI: Ne yani, kehanetler, mucizeler, şehitler, bütün bunlar kanıt değil mi? CAN ÇEKİŞEN ADAM: Başlı başına kanıta ihtiyaç duyan şeyleri kanıt olarak kabul etmemi sağlıklı bir mantıkla benden nasıl bekleyebilirsin? Kehanetin kanıt olabilmesi için, öncelikle bu kehanetin olduğuna kesinlikle inanmam gerekirdi; tarihe kayıtlı olduğunda
Sayfa 31 - Fol, 2.Basım, Kasım 2022
Reklam
İbadet etmek istemeyen insan Allah ile beraber durmak istemiyor, hemen bitsede kaçsam diyor. Piyesler miyesler hep can darlığından ileri geliyor. Canı darlanıyor, hadi oynayalım diyor. İlim oynama işi değildir. İlim arttıkça ibadetinde artacak. İlim Allah'a ibadet etmek içindir. İbadet edersen hakiki âlim olursun. İbadetten üşenen insan Allah ile beraber olmadan üşeniyor demektir. Tarikat dersini yapmamakta Allah'la beraber olmaktan üşenmektir. İnsan hiç kulluktan üşenir mi? Hizmet kemeri belimizde olacak... -Mahmud Ustaosmanoğlu (k.s) / Efendi Hazretlerimizin Sohbetleri 4
Hangi hayata daha çok telaffuz etmek zorundayız bu hayata mı hayır gerçek hayata telaffuz etmek zorundayız ki Allah bize verdiği bütün güzellikleri ibadet ederek ona hizmet edelim öyle değilmi...
Ruhalize
Ruhalize
ŞEYTANIN DÜZENİ/REJİMİ Allah'ın hükümlerinin kaldırıldığı ve yerine beşerî ideolojilerin hakim kılındığı her düzen şeytanın düzenidir.. Bu tür sistemlerdeki her düzenleme (!) şeytanın insanlara vermiş olduğu vesveselere dayanır. Dolayısıyla bu tür sistemlerin başında kim olursa olsun sistem bütün organlarıyla şeytana hizmet eden bir
Tarikat, Allah'tan başkasını kalpten silip atmaya denir. Mevla'nın cemalinin parlamasına da hakikat denir. Sen Allah ile arandaki yabancıları atmaya çalışıyorsan sen hala tarikattasın. Kalbinde yalnız Mevla var iken yaptığın ibadet ihlas oluyor. Cennet yok ki aklında onu istesin. Cehennem yok ki ondan Allah'a sığınsın. Aklında insan yok ki o beğensin diye ibadet etsin. Şimdi tarikatla hakikat şeriate hizmet ettimi, etmedi mi? Etti. Tarikatsız olmaz, Tarikatsız bir adım atılır mı? Atılmaz. -Mahmud Ustaosmanoğlu (k.s) / Efendi Hazretlerimizin Sohbetleri 3
Reklam
Kendine şöyle sor : “Ben Rabbime gereği gibi ibadet edebildim mi? O’na gereği gibi itaat edebildim mi? Bana emrettiklerinin ne kadarını yerine getirdim? Rabbimin dinine ne kadar hizmet ettim ve yeryüzünde rabbimin dinini hâkim kılmak için neler yaptım?” Belki de kardeşim senin ömründen çok az bir vakit kaldı. Belki de yarına çıkamayacak, öleceksin. Belki de sadece birkaç saatin kaldı. Aklı başında olan insan , zamanını en iyi şekilde değerlendirendir . Akıllı insan dilini muhafaza eden ve yaratılış gayesini yerine getirendir.
Sayfa 15 - E-KitapKitabı okudu
_Yaşam, ufacık şeylerden, küçük mutluluklardan oluşuyor. Hiçbir şey büyük ve kutsal değil. O yüzden sözde büyük olan şeylere ilgi duyarsan yaşamı ıskalarsın. Yaşam bir bardak çayı yudumlamak, bir dostla sohbet etmek, sabah yürüyüşe çıkmaktır, ama illa belli bir yere doğru değil, amaçsız, son belirlemeden hareket etmektir. Böylece herhangi bir
Erdemi bir yana bırak Eugénie! Bu sahte tanrısallıklar için feda edilebilecek tek bir şey var mıdır ki erdemi hiçe sayarak tadılan zevklerin tek bir dakikasına değsin? Bırakın bunları, erdem bir kuruntudan ibarettir, erdeme ibadet etmek sürekli fedakârlık demektir, mizacımızın esinlerine karşı sayısız isyanı gerektirir. Bu tür hareketler doğal olabilir mi? Doğa kendi ihlalini öğütler mi hiç? Eugénie, erdemli denen kadınlara aldanma. Onlar bizimle aynı duygulara hizmet etmezler, başka duyguları vardır onların ve çoğu zaman da daha aşağılıktır bunlar... İhtiras, kibir, şahsi çıkarlar, çoğu zaman da onlara bir şey öğütlemeyen bir mizacın soğukluğudur yalnızca. Böyle varlıklara bir borcumuz var mı ki, soruyorum? Yalnızca kendilerini sevmekten öteye geçmişler midir? Tutkular yerine bencillik adına fedakârlıkta bulunmak daha mı iyidir, daha mı bilgece bir tavırdır, daha mı uygundur? Bana kalırsa, al birini vur ötekine; ve tutkuların sesini dinleyen kuşkusuz daha haklıdır; çünkü bu ses doğanın tek organıdır, oysaki diğeri yalnızca aptallığın ve önyargının sesidir. Şu gördüğün organdan fışkıran tek bir damla bel, Eugénie, küçümsediğim erdemlerin en yüce edimlerinden bile bence çok daha değerlidir.
günümüzde akıl yürütmeyi bilen tüm insanların tek sistemi ateizmdir. İnsan aydınlandığı ölçüde, hareketin maddeye içkin olduğunu kavradığı ölçüde, bu hareketi yaratacak bir failin gerekliliğinin yanıltıcı bir varlık olduğunu anladı; ve var olan her şey özü gereği hareket halinde olduğundan, devindirici gücün gereksizliğini hissetti; İlk yasa
Sayfa 134 - Ayrıntı YayınlarıKitabı okudu
Reklam
Genel Kültür, İdealizm, Materyalizm…
_Evrimsel Psikoloji_ _Beynimiz evrimleşiyor. Artık, mağara adamları gibi kadınların başına vurup saçlarından sürüklemek yerine kulaklarına güzel saçmalıklar, boş şeyler fısıldıyoruz. Çağ’a uyum sağlayamayan medeniyetsizler ise doğal seçilimle elenmeye başlıyor. _Evrimsel psikoloji, insanın sinir sisteminin doğurduğu davranışların evrimsel
İBADET PARA İÇİN YAPILMAZ
Nurettin Topçu'nun İstanbul Erkek Lisesi'nde öğretmenlik yaptığı dönemde İmam Hatip Okulları yeni açılmıştı. Bu okullara ayrı bir önem veren Topçu, asli görevinin yanı sıra 1956-1957 ders yılından itibaren İmam Hatip Okulu'nun lise sınıflarında da Psikoloji, Sosyoloji, Din Psikolojisi ve Felsefe dersleri okutmaya başlamıştı. O
441 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.