İbn Rüşd'ün (Şarih'in) iddiaları
1. İşlevsel olmadığı sürece hiçbir şeriat doğru değildir. 2.Semavi küreler olmaksızın hiçbir melek diğer şeyleri doğ­rudan hareket ettiremez. 3. Her bir melek salt bilfıildir. 4. Var edilmiş bir şeyin var olmasının tüm nedeni failin kud­retinde değildir. 5. Çeşitli fiiller, aynı anda aynı failden aracısız şekilde meydana gelemez. 6. Tanrı'nın tikeller üzerinde herhangi bir inayeti yoktur. 7. Tanrı'da teslis yoktur. 8. Tanrı tikelleri bilmez. 9. Bazı şeyler, ilahi inayet düzeninden bağımsız olarak mad­dedeki içsel bir belirlenim sonucu meydana gelir. 1 O. Akli nefs, bedenlerin çoğalması ile birlikte çoğalmaz, aksi­ne o sayısal olarak birdir. 1 1 . İnsanı, insan türü içine sokan şey duyusal nefstir. 1 2. Akli nefs ile bedenin oluşturduğu birlik, semavi küreler ile bunların hareket ettiricilerinin bir araya gelmesi sonucu oluşan birlik kadar mükemmel değildir.