İBRAHİMM

Kızını oğlu için gözden çıkaran bir annenin gizli vicdan sızısı değil de nedir bu? Sen bizim umudumuzsun, her şeyimizsin! Ah anacığım!..
Sayfa 76·Kitabı okudu
Alıntı
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
Eskiden öğretmenmişsin, özel dersler verirmişsin, öyle diyorsun, peki şimdi niçin bir şey yapmıyorsun? Raskolnikov isteksiz, soğuk bir karşılık verdi: Yapıyorum,. Ne yapıyorsun? İş... Ne işi?Düşünüyorum...
Sayfa 64·Kitabı okudu
Alıntı
Kendince tanrısından bahsediyordu:)
Ey meyhaneci, senin bu şişenin bana haz verdiğini mi sanıyorsun? Hayır, onun dibinde hüznü aradım ben, hüznü, bir de gözyaşını, buldum da aradığımı. Bize acıyacak olan ise, herkese acıyan, herkesi, her şeyi anlayan o tek olandır, yargıçtır.
Sayfa 57·Kitabı okudu
Alıntı
O zaman kendi ayağımla gelirim sana çarmıha gerilmeye. Çünkü neşeye değil, acıya, gözyaşına susamışım ben!
Sayfa 57·Kitabı okudu
Alıntı
İnsanın gidebileceği yeri olmalı nihayetinde.
"Bunu bile bile niçin gidiyorsunuz öyleyse?" dedi Raskolnikov. "Başvurabileceğiniz kimseniz, gidebileceğiniz bir yeriniz kalmamışsa!.. Bildiğiniz gibi, her insanın hiç değilse gidebileceği bir yeri olmalıdır. Çünkü öyle zaman olur, insan gidebileceği hiç değilse bir yere çok gereksinim duyar!
Sayfa 47·Kitabı okudu
Alıntı