Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur
Yiğitlere değil korkaklara yaraşır feleğin sillesinden kaçmak için bir çukura, ağır mezar taşları altında büzülmek. Fırtına ne kadar sert olursa olsun, yiğit olan şaşmaz yolundan yordamından.
Dalgamı geçiyordu bu kadın benimle?
BAŞARILARIM.. Benim başarılarım yoktu ki. Başarılı olan oydu. Sadece Türkiye'de değil, dünyanın her yerinde, Osmanlı Klasik Çağı denince akla gelen ilk isimlerden biriydi. Amerika’dan Çin'e, tüm önemli üniversiteler onu davet etmek için birbirleriyle yarışıyorlardı. Yaptığı konuşmaları, verdiği tezleri okuyordum, gerçekten ilginçti. Osmanlı tarihine bambaşkabir yorum getirmeye çalışıyordu...
Reklam
Einstein Aarau'da, uzun yıllar yaşamında iz bırakacak olan Winteler ailesinin yanında kalıyordu. Taşındıktan birkaç ay sonra, 1 895 yılı sonlannda kızları Marie'ye duygusal olarak bağlandığında kimse şaşırmamış, hatta herkes buna sevinmişti. Einstein'dan iki yaş büyük olan Marie on sekizine giriyordu ve komşu köydeki okula başlayana
Sayfa 28 - Türkiye İş Bankası kültür yayınları Mayıs 2013Kitabı okuyor
Çocuk, doğduğunda doğal değil, tersine, çok önceden insanlar tarafından alabildiğine değiştirilmiş bir çevreye girer. Bu insanların kendileri için daha kolay bir yaşama tarzı sağlama isteğiyle doğanın zararına kurdukları yabancı bir çevredir.
Tüketim Aracı olarak "Aşk/ınlık -68
Bütün bunları yazmamın nedenin sadece Sevgililer Günü gibi bir garabeti icat eden tüketim toplumuna yönelik olduğu sanılmasın. Yeni Şafak''ta Fatma K. Barbarosoğlu''nun gündeme getirdiği gibi Müslümanların bu çürüme karşısında sergilediği tutum çok daha önemli. Kapitalist ilişki biçiminin tüketemediği, kuşatamadığı modernitenin kutsal dışı toplum ve insan projesine karşı direnen tek ada halinde kalan İslam toplumlarının bu yolla teslim alınması küresel sistem karşısında alternatifin yitirilmesi demektir. İnsanın aşkın olanla, kutsalla olan sahih irtibatının kesilmesi, çürümüşlüğe terki demektir. Bunu en fazla idrak etmesi gerekenler yeryüzünde profan değerlere, üretim alışkanlıklarına eklemlenmemiş ve eklenemeyen İslam ümmeti değil midir? Küresel kapitalizme eklemlenmek sadece tüketim alışkanlığının artması, ekonomik bir aktiviteden mi ibarettir? Yüce bilinen tüm değerleri tüketirken geliştirdiği ekonomik ilişkiye uygun değer üretmesinde değil midir kapitalizmin tüm alamet-i farikası? Hristiyanlık tam bu noktada oyuna gelerek homoeconomicus tipi karşısında alternatif olmaktan çıkmadı mı? İlahiyatsız dindarlığa dönüşen muhafazakarlık, Amerika''da Avrupa''da bu yüzden kapitalizmin bekçisi haline gelmekle kalmadı kendi değerlerini profanlaştırdı. Benzer tehlike seküler hayat tarzına alıştırılmaya, hayatın anlamının sekülerleştirilmeye çalışıldığı bir evrede bu coğrafya için de geçerli.
Hayat, Zihniyetler, Aidiyet ve Mahremiyete Dair Yazılar Ertelenmiş Yüzleşmeler Akif EmreKitabı okuyor
Aslında benim için iyi ve kötü öğretmeni belirleyen derste ne anlattığı değil, bana kendimi nasıl hissettirdiğiydi.
Sayfa 134Kitabı okudu
Reklam
Başkalarınınkine değil de sadece kendi öz kişiliğine dayanarak değer kazanmak; ya da kendini değer göstermekten vazgeçme, işte her yerde uygulayabileceğimiz paha biçilmez özlü bir vecize; zayıflara, erdemlilere, akıllılara yarayan, onları servete hâkim kılan ya da rahat ettiren özlü bir söz bir yönden büyükler için zararlı olabilir bu çevrelerini saran kişilerin ya da kölelerin sayısını kısıtlar; onları egemenlikten kurum ve azametten yoksun eder. Yaşantılarındaki gönenci ve şatafatı azaltır. İnsanları yalvarmak, başkalarını zorlamak, kışkırtmak, lekelemek, geri çevirmek, söz verip sözünde durmamak gibi şeylerin zevkinden alıkoyar; fırsat buldukça budalaları ortaya sürüp, yeteneklileri yok etmeyi önler; saraylardan hile ve entrikayı, kötü ve alçakça işleri, gösterişi, oyunu, düzeni yok eder. Fitne, fesat, kavga, gürültü dolu sarayları gülünç hatta trajik bir oyun hâline getirmeyi, olgun kişilerin de buna seyirci kalmalarını önler. İç rahatlığının yüzlerde görülmesini, özgürlüklerin artmasını, içten gelen yeteneklerle işe ve çalışmaya alışmayı sağlar. İnsanları yarışa, utku ve erdeme sürükler; topluma yük olan alçak, kuşkulu, işe yaramaz dalkavuklar yerine, tutumlu, olgun kişiler, üstün aile babaları, değerli askerler, hatipler, filozoflar yaratır. Bu işin belki de tek sakıncası, insanın mirasçılarına paradan çok iyi örnek bırakması olacaktır.
Sayfa 33 - Dorlion Yayınları Nisan 2022Kitabı okuyor
Evlilik bağı tertibatı izin verilenle yasaklananı, öğütlenenle kuraldışı olanı tanımlayan bir kurallar sistemi çevresinde yapılanır; cinsellik tertibatı ise hareketli, çokbiçimli ve konjonktürel iktidar tekniklerine göre işler. Evlilik bağı tertibatının temel amaçları arasında bağıntılar oyununu yeniden üretmek ve onları yönlendiren yasayı ayakta
İlim erbabı şöyle demiştir: Müslümanların, her yıl bir defa cihad etmeleri farzdır. Allah düşmanlarına karşı sırf vatanı olduğu için- vatanını savunmak amacıyla değil, Allah'ın dininin en yüce olması için savaşması gerekir. Çünkü vatanı vatan olduğu için savunmayı mü'min de yapar, kafir de. Hatta kafirlerin yaptığı şey, sırf vatanlarını müdafaa etmektir. Müslüman ise Allah'ın dinini müdafaa eder, korumaya çalışır. Vatanını da sadece vatanı olduğu için değil, bilakis bir İslâm beldesi olduğu için müdafaa eder. İslâm'ı koruma maksadıyla o İslâm toprağını müdafaa eder
"Onun yüzünden demek, gerçekte o kim ise kendini yok etmek için o kişiyi kullanma gayretindir. Kendine olan nefretinin sonucunu, kendini sabote edişini ve yok sayışını bir kez daha zafer çığlıkları atarak ortaya koyma çaban­dır. Onun yüzünden değil. . . Her zaman senin kendini bu kendilik nefretine kurban etmen yüzünden . . .
Reklam
"Yalnızlığınız değil, kendinizi eğlemek için beni seçmiş olmanız büyük talihsizlik Nuri Bey. Yalnızlık, onu kaldırabilecek cesareti olana cennet gibidir oysa."
Beste TokKitabı okudu
Sanılır ki kitle hareketleri –özel olarak da devrim- ifade, eylem ve vicdan özgürlüğüne kavuşmak isteyen kitlelerin yozlaşmış ve baskıcı bir tiranlığı yıkmak üzere aldığı kararın bir sonucudur; oysa bunlar hâkim düzenle çatışmalarında hareketin düşünsel atalarının çıkardığı gürültü patırtıdan kaynaklanır. Çoğu zaman kitle hareketlerinin, yerini
Eğer bir kadinsan icinde zerre kemik olmayan kalbin bile kırılıyor e o zaman tirnaklar da kiriliversin bunun için onlara kizmam değil mi ? Bakımını yaparım eski hallerine dönmelerini beklerim ama kırılan kalbin herhangi bir bakım çeşidi ya da küru yok problem orada işte !
Bu profesör kadınların erkeklere göre ikinci sınıf olduğunu biraz abartılı bir şekilde vurgulamakta ısrar ederken, aslında onların nasıl olduklarıyla değil, muhtemelen kendi üstünlüğüyle ilgileniyordu. Ateşli bir şekilde ve aşırıya kaçan bir vurguyla korumak istediği şey belki de buydu, çünkü kendi üstünlüğü onun için paha biçilmez bir mücevherdi.
Ancak sorun şu ki, bahanelere sığınarak kendinizi koruyamazsınız. Kendinizi savunmak için öne sürdüğünüz bahanelere aslında siz de inanmıyorsunuz. Önemsemiyormuş gibi görünmeye çalışsanız da egonuz hala değersiz görülmenin ve aşağılanmanın acısını çekiyor. Human Landacape adlı denemesinde, roman yazarı Hyun Kyung Kim sevginin karşıtının nefret ya da öfke değil, kayıtsızlık olduğunu yazıyor.
1.500 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.