Çözüm, bilginin siyaseti kuşatmasıdır. Başka bir deyişle, siyasetin beka-i devleti sağlayabileceği, beka-i milletin ise ancak bilgiyle mümkün olduğunun görülmesidir. Belki de, en büyük siyasetin bilgi olduğunun anlaşılmasıdır.
Sayfa 206 - Siyaset ,bilgi ,beka ,millet ,devlet ,ketebe yayınları, İhsan FazlıoğluKitabı okudu
Bu milletin tarihi tecrübesine ilişkin mensubiyeti ve aidiyeti olmayan bir kişiyle bu milletin geleceği üzerine konuşmam; benim için onun bir Çinli ya da bira İngiliz'den farkı yoktur. İbn-i Haldún'un dediği gibi, kalplerimiz müteferrik ise akıllarımızı kimse birleştiremez; kalbimiz, yani vicdanımız, yani anlam-değer dünyamız yani tarihî tecrübemiza yani BİZ... BİZden olmayan ile Biz üzerine konuşulmaz zaten... Avdın BİZden değildır
Sayfa 190 - Ketebe Yayınları ,tarihi tecrübe,konuşmak akıl birliğiKitabı okudu
Reklam
İhsan Fazlıoğlu
“her unutma irâdî değildir; yüzleşmenin bedelini göze alamadığında da “unutmuş gibi” yapabilir insan; devam edebilmek için…”
Sayfa 23
Kendiyle barışık olmayan başkalarıyla savaşır.
Evet! Fark, fark etmekle başlar; ancak her fark ediş, bir fark edenin bir şeyi fark edişidir.
Bir kişinin, internette depolanmış trilyonlarca enformasyon/malumat arasında sörf yaparak kendi benlik sahillerine ulaşması, kendini bilmesi, kendiliğinin, insanlığının farkında olması imkansız değilse de hayli zordur.
Reklam
İnsanlar vardır, tüm dikkatlerini ağaca; insanlar vardır, tüm dikkatlerini ormana verirler. Tek tek ağaçlara takılıp kalanlar ile ormanda kaybolanların kaderi aynıdır: kendini kaybetmek…
Bu ülkede her bireyin tüketemeyeceği sınırsız bir özgürlük var; ancak kişiler bu özgürlükleri kullanmayı bilmiyor. Öte yandan özgürlük bizatihi sınırlılıktır.
Düşünce, terimsiz ve yöndemsiz yapıldığında ise kaçınılmaz olarak, ehil olmayanların, Tolstoy'un deyişiyle fikir fahişelerinin eline düşer.
Sayfa 74 - Ketebe
Kudemânın dediği gibi, "Evrende en değerli insandır; insanda en değerli akıldır; aklın değeri bilmesindedir; bilmenin değeri ise adâletle eylemesindedir. Yine eslâfın işaret ettiği üzere, "Kinaye te'vili, mecâz tefsiri talep eder; hakikate gelince o yalnızca ilim ister. O ilim ki, muhatabına bir istikamet verir." İstikametsiz tüm deyişler/ söylemler yalnızca idâre etmek, yani aklı dolaştırmaktır.
Sayfa 62 - Ketebe
Reklam
Fazlıoğlu: Evet... Filistin kefiyesi takarak çok çeşitli tepki vermenin belli bir yere kadar anlamı var; gerekli de belki ama yeterli değil kesinlikle. Sorunu çözmek, sonuç alabilmek bu tepkilerden sonra ne yaptığımıza bağlı. Rahatlayıp uyuyorsak, ya da unutuyorsak, ki o da bir tür uyumadır, mevcut yanlışı besleyen başka bir yanlış içindeyizdir demektir. Bakınız Filistin meselesiyle ki bana sorarsanız “İsrail meselesi”demek daha doğruilgili en önemli akademik çalışmaları yine Yahudi entelektüeller yapıyor. Neden? Görgün: İhsan hocam, sanki Filistinde bitiyor da orada başlamıyor gibi. Filistin'in mevcut hali bir sonuç olduğu için, sebeplerin aşılması gerekiyor. Sebepler dünya sistemiyle alakalı. Mesele Filistin'de Yahudilerin mevcudiyetiyle alakalı değil; orada insanların neyse o olarak, insanca yaşayabilmeleriyle alakalı. İbrahim'in analizi de meselenin siyaset ve uluslararası ilişkiler boyutunu işaret ediyor; bu cihet tabii ki önemli, kıymetli ama onun gerisinde bir bağlamı da var. Dine herhangi bir şekilde referans olmadan düzen kurmak ve ilişkileri bu şekilde yürütme talebinin ön şartları ve sonuçları var. Şimdi bunu söylediğiniz vakit geriye ne kalıyor? Geriye ortaya çıkmış olan küçük güç birimleri kalıyor ve o güç birimlerinin aslında... Üçer: İslam dünyası açısından mı söylüyorsunuz? Görgün: Hayır, genel olarak. Kendisine referanslı küçük birimler ortaya çıkıyor ve kendi varlığını muhafazayı ve etkinliğini varlık ilkesi olarak kabul eden ve aynı şekilde aynı şeyi varlık amacı olarak kabul eden birimlerden bahsediyoruz.
maddesizlik (mekansızlık), manayı (zamanı) mitolojiye dönüştürür...
Sayfa 243Kitabı okudu
Türkler için bir arada yaşamanın, tarihte birlikte yol almanın en önemli merkezi kavramı ne kavim/ırk ne din ne de dildir; sanıldığının aksine siyasi aidiyettir.
Sayfa 234Kitabı okudu
Türkler, dünyada söz sahibi olmak istiyorlarsa, söyleyecek bir sözlerinin olması, kısaca mevcut duruma çare olabilecek bir tekliflerinin bulunması gerekiyor. öz bir deyişle, neyi, niçin ve nasıl yaptığını bilmek... Liyakat ve ehliyet sahibi olmak...
Sayfa 222Kitabı okudu
demokrasi hilesinde en büyük amaç, halkı büyük çoğunluğuyla elde etmektir; kazanmak değil...
Sayfa 222Kitabı okudu
1.500 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.