Modern hayat insana bin türlü telkinde bulunuyor. Nefsi ve hazzı merkeze alan bu telkinlere kapılan insanlar ise savruluyor. Müstakim yoldan ayrılıyor. Günümüzde ilim ehli ya da avam, genç ya da yaşlı, kadın ya da erkek her kesimden insanı sarsması zamane rüzgarlarının şiddetini gösteriyor. Bu zamanda savrulmadan yaşamak, müstakim kalmak içinse Allah Resulü'nün (s.a.v) sünnetine uymak, ashabını ve ehl-i beytini sevmek, salihlere hizmet etmek ve din kardeşlerimize halimizle, yaptıklarımızla ve gerektiğinde sözlü olarak nasihat ve dua etmekten başka çaremiz bulunmuyor.
Sayfa 3 - Selim UğurKitabı okuyor
Binler teessüf ki şimdiki müthiş yılanların hücumuna maruz bîçare ehl-i ilim ve ehl-i diyanet, sineklerin ısırması gibi cüz'î kusuratı bahane ederek birbirini tenkit ile yılanların ve zındık münafıkların tahribatlarına ve kendilerini onların eliyle öldürmesine yardım ediyorlar.
Reklam
CEM MUHABBETİ Alevilik ve İstismar Edilen Değerler Zahir ilmi çoktur mahluka satar Ellerin bağında şakıyıp öter Varma yakınına yakandan tutar Hakkın dergâhından düşürür seni
İLİM TAHSİLİNİN FAZİLETİ
Şeyhülislâm İbn-i Kemâl rahimehullah, el-Münîre isimli risalesinde şöyle yazmıştır: Ehl-i iman olan kimsenin, ömrünü, kendisine fayda verecek olan ilimleri tahsile sarf etmesi icap eder. Kişiye en fayda verecek ilim, din ilmidir ki fıkıh, hadîs, tefsir gibi ilimlerdir. Dünya ve âhirette fayda veren bu din ilmini tahsilin faziletine dâir Allâh’ın
İLİM TAHSİLİNİN FAZİLETİ
Şeyhülislâm İbn-i Kemâl rahimehullah, el-Münîre isimli risalesinde şöyle yazmıştır: Ehl-i iman olan kimsenin, ömrünü, kendisine fayda verecek olan ilimleri tahsile sarf etmesi icap eder. Kişiye en fayda verecek ilim, din ilmidir ki fıkıh, hadîs, tefsir gibi ilimlerdir. Dünya ve âhirette fayda veren bu din ilmini tahsilin faziletine dâir Allâh’ın
Abdullah ibni Abbas radıyallâhu anhümâya şu âyet-i kerîmenin tefsiri soruldu: "O kıyamet gününde birtakım yüzler sevinçten pırıl pırıl parlayacak; birtakım yüzler de kederden simsiyah kesilecektir. Yüzleri simsiyah kesilenlere: 'İman ettikten sonra inkâra mı düştünüz? O halde gerçekleri inkâr ettiğiniz için tadın bu azabı!' denilecektir."(Âl-i İmrân 3/106) İbni Abbas da bu âyet-i kerîmeyi şöyle tefsir etti: "Ahirette yüzleri ak olanlar, Ehl-i Sünnet ve'l-cemâat ile ilim ehli olanlardır. Yüzleri kara olanlar ise, Kitab ve Sünnet'e tâbi olmayan, bid'at ve dalâlet ehlidir."
Reklam
II. Sultan Kılıçarslan
II.SULTAN KILIÇ ARSLAN Anadolu Selçuklu Devletini İhtişamın Zirvesine Çıkaran İdareci Anadolu Selçuklu Devletini ihtişamın ziresine çıkaran ve Osmanlı Devletinden önce Anadolu'da kurulan ilk büyük İslâm Devletinin namım cihana yayan idareci Sultan II.Kılıç Arslan'ın tarihimizde müstesna ve mümtaz bir yeri vardır...Sultan olduğu
Nizamü'l Mülk
NİZAMÜ'L MÜLK Büyük Selçuklu Devletinin mahir idarecisi Nizamü'l Mülk, Büyük Selçuklu devletinin, idâri, malî ve askeri teşkilatını kuran ve kurduğu bu teşkilat bütün müslüman devletlerce örnek alınan, mahir bir devlet adamıdır. Alp Arslan ve Melikşah devirlerinde (1064'ten vefat ettiği 1092'ye kadar) 29 yıl fasılasız devam
Sultan Tuğrul Bey
SULTAN TUĞRUL BEY Selçuklu Devletinin Kurucusu Devrinde dünyanın en kuvvetli ve en büyük devleti olan Selçuklu Devleti ve büyük devlet adamı Tuğrul Bey... Biri diğerini hatırlatan iki muhteşem isim... Müslümanların kurduğu büyük devletlerden olan Selçuklu Devletinin kuruluşu ve yükselişi Tuğrul Beyin hayatında düğümlenir. Çünkü Selçuklu
Ebu Hureyre (Radıyallahu Anh)ın rivayet ettiği hadis-i şerifleri inkar edenler var. Şimdiye kadar gelen insanlar onu beğendiler, şimdikiler beğenmi- yorlar. Bir beyitte şöyle denilir: "*Arifin kadrin yine ol arif olanlar bilir, *Ehl-i ilmin rütbesini bilmez ehl-i inhitat." Yani arif kimselerin kıymetini yine arif olan kimseler bilir. İlim ehlinin rütbesini düşük, aşağı kimseler bilmez. Cahil olanlar ilim ehlinin rütbesi- ni bilmez, lakin kendilerini en büyük alim zannederler.
Reklam
İnsana bilmediklerini ve kalemle yazmayı öğreten Allah (c.c) bu âyette yazanların şanını yüceltmek, âlim ve bilge kimselerin önemini bildirmek ve buna dikkat çekmek için kaleme ve ehl-i kalemin yazdıklarına yemin etmiştir.
Zaman üzerinden getirilen itirazlardan bir diğeri de İsrail Balcı'nın İsrå ve Mi'rác Gerçeği isimli eserinde geçmektedir. Balcı'ya göre, ayette İsrâ hadisesinin gecenin çok kısa bir bölümünde geçmesi onun bedenle gerçekleşmediğinin delilidir. Çünkü böylesi kısa bir sürede bu kadar uzun bir mesafenin katedilmesi fizik yasalarına
Sayfa 105Kitabı okudu
Kadir Gecesi / Hz.Ali Ramazan Ayın'da öldürüldü
Kadir Gecesi, Ali Gecesi Kadir gecesi, Rahmet Peygamberi’nin buyruğuna göre Ramazan Ayı’nın son 10 gününden birisidir. Hatta son on günün tek, yani on dokuzuncu, yirmi birinci, yirmi üçüncü, yirmi beşinci, yirmi yedinci ve yirmi dokuzuncu gecelerinden birindedir. O gün kader gecesidir ve bin aydan daha hayırlıdır. Kur’an o gecede indirilmiştir,
Edeb eğitimi söz ile başlar, kitâbî bilgi ile daha muhkem hâle gelir. Fakat kişi daha çok bilerek değil, zahirde amellerini riyadan, batında ise kalbini şehvet ve hevadan koruyarak müeddeb olur. Nitekim sufiler ilim-edeb münasebetini şu şekilde ifade etmektedirler: Ehl-i irfan meclisinde kıldım taleb, İlim en geridedir illâ edeb, illâ edeb
Bizâtihi SELEF'İM diyenler okusunlar
Kendilerine selefi unvanını veren zümrenin bu gibi hâlleri ya inkâr, yahut da te'vil etmeleri lüzumsuz ve faidesiz bir gayretkeşliktir. 18 inci ve 19uncu miladi asırların «encyclopédiste, lerinden, pozitivistlerinden mi çekinip de bu yola girmişlerdir? Muhammed Abduh, Cemâlüddin Efgaani, Reşid Rıza, Seyyid Emir Ali, Seyyid Ahmed Han, Musa
Sayfa 48 - Bedir
1.495 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.