Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur
592 syf.
·
Puan vermedi
Ortaçağ Felsefesi
Ortaçağ Felsefesi
Ahmet Cevizci
Ahmet Cevizci
Patristik felsefenin ilk dönemi, Ortaçağ'ın başlangıcında Hristiyan felsefesinin temellerinin atıldığı bir dönemdir. Bu dönemde önemli düşünürler arasında Aristeides, Aziz Justin, Tatianos, Athenagoras, Aziz İreneos ve Tertullianos yer almaktadır. Aristeides, Hristiyanlığın savunucusu olarak bilinir ve Hristiyan inancını
Ortaçağ Felsefesi
Ortaçağ FelsefesiAhmet Cevizci · Say Yayınları · 201659 okunma
İlk Çağ Felsefesinin Sınıflanması
Hint ve Çin Kültürü dışta bırakıldığında, MÖ 6. yüzyılda başlayıp MS 5. hatta 6. yüzyıla ünlü Romalı İmparator Justinianus’un Yunan felsefesini temsil eden son okul olan Atina Okulu’nu kapattığı 529 yılına kadar uzanan İlkçağ felsefesi veya Antik felsefe, Helenik ve Helenistik Felsefe olarak ikiye ayrılır.
Sayfa 34 - Say Yayınları
Reklam
Sokrates'in etiğinin en temel tezi ya da önermesi, hiç kuşku yok ki, bir insanın en önemli faaliyetinin ruhuna gereken özeni göstermesi olduğu veya sorgulanmamış bir hayatın yaşanmaya değer olmadığı tezidir.
Sayfa 101Kitabı okudu
528 syf.
·
Puan vermedi
·
203 günde okudu
İlk Çağ Felsefesi
Felsefe tarihi okumalarına yeni başlayacaklar için ideal bir eser. Kitabın dili ve izah etme tarzı oldukça açık ve anlaşılır. Eser, eskilerin 'efradını cami agyarını mani' dedikleri anlayışla yazılmış.
İlk Çağ Felsefesi Tarihi
İlk Çağ Felsefesi TarihiAhmet Cevizci · Asa Kitabevi · 200740 okunma
Sofistlere göre, insanların, toplum oluşuncaya kadar, ne ahlâkları ne ahlâkî ölçütleri ne de yasaları olmuştu; bununla birlikte, orman yasaları egemen olursa eğer, toplum içinde yaşamanın imkânsız olacağı kısa süre içinde anlaşılmış ve dolayısıyla i sanlar, güçlülerin, yalnızca güçsüzlerin varlığında ve onlarla birlikte güçlü olmalarından dolayı, güçsüzlere saldırmama, tecavüz etmeme ve onları soymama sözü verdikleri yasaların zorunlu olduğunun bilincine varmışlardır. Ahlâk da insan eylemlerinden doğmuş olup, insanlar tarafından kutsanır ve onaylanır.
Sayfa 88
Savaşın ortaklaşa ve herkes için olduğunu, hakkın kavga olduğunu ve herşeyin kavga olduğunu ve herşeyin kavgaya ve zorunluluğa göre olduğunu bilmek gerek.
Sayfa 44 - Herakleitos, bu adam neden şey'leri birleşik yazıyor ya?
Reklam
Efeslilere yakışan yetişkin olanların hepsinin kendilerini asması ve kenti yetişkin olmayanlara bırakmasıdır, onlar ki en değerli adamları olan Hermedoros'u "içimizden hiçbiri en değerli olmasın, olursa da başka yerde ve başkaları yanında!" diyerek kapı dışarı ettiler.
Sayfa 43 - Herakleitos
Yaşamın denizlerde ve suda başladığını, insan da dahil olmak üzere, tüm canlıların önce denizlerde yaşamış olup, karaya daha sonra çıktıklarını söyleyen Anaximandros'un evrim teorisine göre, insan türünün ataları, önce balıkların vücudunda doğmuş ve ancak yaşamlarını kendi başlarına sürdürebilecek bir olgunluğa eriştikten sonra, karaya çıkmışlardır.
Sayfa 14
Thales herşeyin tanrılarla (daimonlarla) dolu olduğunu sanıyordu. -Mıknatıs taşının, demiri çektiğinden dolayı, canlı olduğunu söylüyordu,
Sayfa 12
1) NOZOGRAFİ: Metodik olarak hastalıkların sınıflandırılması. *Michel Foucault- Bir Aile Cinayeti. Syf: 255. 2)ANTROPOMORFİZM: ya da insan biçimcilik, insanî niteliklerin başka bir varlığa atfedilmesidir. Hayvanlar, cansız varlıklar, doğa güçleri, monoteist ve politeist dinlerdeki tanrılar, melekler, şeytanlar, cinler ve daha başka kavramlar da
Reklam
"Miletoslu filo­zoflarda ortak olarak sergilendiğini gördüğümüz başka bir ortak nokta da, onların "hiçten hiçbir şey çıkmayacağı"(nihil ex nihilo fit) ve dolayısıyla madde ya da dünyanın ezeli olduğu inancıdır."
"Presokratikler, kendi içinde dört dönem ya da okula ayrılır. Bunlar sırasıyla, maddi neden ya da arkhe problemi üzerinde duran İyonya Okulu; maddeden çok form üzerinde duran ve aynı zaman­da dini bir cemaat oluşturan Pythagorasçı Okul; daha çok değişme problemi üzerinde yoğunlaşan Herakleitos ve Elea Okulu ve niha­yet, birden çok arkhenin varoluşunu öne süren plüralistlerdir."
"Felsefe, merak etmek­le, düşünmekle, daha doğru bir deyişle düşünümle, kısacası akıl ile ilgili bir konudur. Felsefe, gözle görülen varlıkların meydana getir­diği çokluğun gerisinde gizli olan birliği, kaosun gizlediği düzeni görebilmekle, görünüşün arkasındaki gerçekliği araştırmakla ilgili entelektüel bir faaliyettir."
İnsanın elde edebileceği en büyük mutluluk temaşada, evrene ilişkin en yüksek hakikatleri bilmede yatar
Sayfa 422
Mutluluğun olmazsa olmaz koşulu etkinliktir.
Sayfa 418 - Aristoteles
25 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.